بازرگانان نیوز: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه شورای مدیران این سازمان، اطلاعرسانی و انتقال موضوعات و فعالیتهای انجام شده در حوزه تجارت خارجی کشور را از اولویتهای اصلی سازمان توسعه تجارت ایران دانست و خواستار توجه بیشتر رسانههای دیداری و شنیداری با هدف ایجاد دغدغه صادرات در میان آحاد جامعه شد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته کارشناسی شورایعالی صادرات غیرنفتی، کارگروه اقدام صادراتی، شورای تجارت خارجی، کارگروه مشوقهای صادراتی و… برونداد این کارگروهها و کمیتهها را مرتفع کردن موضوعات و مشکلات صادراتی جامعه صادرکنندگان و در نهایت توسعه کمی و کیفی صادرات دانست.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اطلاعرسانی ناقص و بعضا بدون کارشناسی را مبنای بروز مشکلات جدید دانست و خواستار اطلاعرسانی سریع، دقیق و با محتوای مسائل جهت عموم مردم و علیالخصوص جامعه صادرکنندگان شد.
زادبوم در پایان بر شفافیت در تدوین دستورالعملها و شیوهنامههای فعالیتهای صادراتی تاکید کرد و خواستار استفاده از دیدگاههای کارشناسی سایر بخشها در این خصوص شد.