از این پس برای اتحادیههای ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، مجوز ایجاد مراکز تجاری در بازارهای هدف صادراتی، صادر خواهد شد.
در این جلسه که با حضور شرکتهای ممتاز و نمونه صادراتی و اتحادیه ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران به منظور بررسی مشکلات صادرات برگزار شد فعالان صنعت پلاستیک، ضمن بیان مشکلات تولید نظیر تامین مواد اولیه صنعت، به ضرورت ایجاد پایگاههای جدید فروش محصولات در کشورهایی نظیر کنیا، قزاقستان، ترکمنستان و… اشاره کردند؛ ضرورت هدفمند کردن سیاستهای حمایتی نفوذ در بازارهای همسایه و استفاده از ابزارهای مناسب مانند تعرفههای ترجیحی محصولات صنعتی کشور، از دیگر محورهای مورد تاکید تولیدکنندگان صنعت پلاستیک و پلیمر کشور بود.
گفتنی است در ابتدای این نشست ضمن بررسی وضعیت صادرات و واردات محصولات پلاستیکی، عنوان شد کشور عراق اصلیترین بازار محصولات پلاستیک است و حدود ۷۰ درصد سهم بازار صادراتی محصولات پلاستیک را به خود اختصاصی داده است.
- محمد شجاعی
- کد خبر 16036
- بدون نظر
- پرینت