به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران به نقل از وزارت نیرو، محمدولی علاءالدینی، با تاکید بر اینکه صنعت آب و برق در گذشته وابستگی زیادی به واردات داشته است، گفت: پس از تشکیل این شرکت در سال ۱۳۴۷ دفاتری در خارج از کشور به منظور واردات فناوری و کالاهای مورد نیاز صنعت آب و برق ایجاد شده بود، ولی توانمندی متخصصان داخلی و دستاوردهای این صنعت در طی سالیان اخیر موجب شده است تا ساتکاب مأموریت پیدا کند که دفاتری در خارج از کشور طبق مصوبه مجمع عمومی برای صادرات دانش فنی و تجهیزات تولیدی حوزه آب و برق ایران ایجاد کند. به تعبیری صنعت آب و برق کشورمان که پیش از این براساس نیازهای خود وارد کننده محصولات بود، امروز توانسته است با تلاش متخصصان داخلی توان صادرات نیز پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش اعظمی از تجهیزات مورد نیاز شرکتهای آب و برق توسط متخصصان داخلی تأمین میشود، ادامه داد: فعالیت صورت گرفته در این زمینه موجب شده است تا کشور ما در عرصههای مختلف از جمله تولید توربین ژنراتورهای گازی به خودکفایی رسیده و در میان چهار شرکت سازنده توربین گاز جهان قرار بگیرد.
علاءالدینی با اشاره به توان کامل ایران برای ساخت تمامی بخشهای نیروگاههای گازی و صادرات آن به دیگر کشورها، تاکید کرد: همین توانایی فنی و مهندسی متخصصان صنعت آب و برق ایران موجب شده است تا در کشورهای منطقه شاهد ساخت تأسیسات مورد نیاز این مناطق از جمله نیروگاههای برق از سوی شرکتهای ایرانی باشیم.
مدیرعامل ساتکاب با تاکید بر مأموریت ابلاغی توسعه در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور، گفت: ساتکاب با راهاندازی دفاتر ثابت در خارج از کشور در تلاش برای ساماندهی و فعالیت هر چه بیشتر شرکتهای ایرانی در بازار کشورهای هدف است.
وی با تاکید بر اینکه این دفاتر واسطهای برای کمک به افزایش صدور خدمات فنی و مهندسی و هدایت کالای بخش خصوصی و دولتی به بازار کشورهای هدف است، بیان کرد: حضور ثابت و مستمر در این کشورها برای فروش محصولات ایرانی بسیار مهم است؛ از این رو راهاندازی این دفاتر به منظور رصد دائم بازار و شناسایی نیازهای کشورهای هدف نقش مهمی در توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق خواهد داشت.
علاءالدینی با اشاره به اینکه آب و برق در صدر صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان قرار گرفته است، عنوان کرد: ایران در بسیاری از کالاهای صنعت آب و برق دارای استاندارهای جهانی است و قابلیت رقابت با معروفترین نشانهای تجاری دنیا را داراست.
- مهدیه مشایخ
- کد خبر 16134
- بدون نظر
- پرینت